Avatar billede desd Nybegynder
22. juli 2003 - 16:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ændre i en fil via asp

Hejsa, har lige et spørgsmål, jeg sidder og er ved at prøve på at lave en side, der kan vise indholdet af en mappe og redigere i en valgt fil.... men har sådan fundet ud af, at det kan jeg ikke finde ud af...

Er der nogen der har nogle gode refference punkter eller nogen idé om hvor jeg kan læse om det, eller evt. finde en allerede eksiterende side der kan dette og så se koden?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2003 - 16:33 #1
hvordan ændre?
Avatar billede desd Nybegynder
22. juli 2003 - 16:36 #2
jo altså.... fik det vist ikke forklaret så godt...

altså på min main side, skal man kunne se en liste over filer i et bestemt bibliotek, og så skal man kunne vælge en af dem, hvor man så får adgang til hele kildekoden via websiten, så man kan redigere i den direkte via websitet, istedet for at skulle uploade file igen og igen.....

Er du med?
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juli 2003 - 17:02 #3
Har set et script til det - da jeg kiggede faldt jeg over denne: http://www.richtextbox.com/richtextbox/ Koster desværre 150 USD, men den er da sej.
Leder lidt videre
Avatar billede desd Nybegynder
22. juli 2003 - 17:06 #4
hehe ja ok, den har jeg også set... desvære til asp.net :-( Men ja den er da ret fed! Men altså siden det nu er kilde koden den skal bruges til læse/redigere.... skal den jo nok køre ASCII?
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juli 2003 - 17:23 #5
Den her ser fed ud, og til ikke kommerciel brug er den gratis - du skal bare lige sende ham en email:
http://www.phoenixv.dk/wysiwyg/
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juli 2003 - 17:30 #6
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juli 2003 - 17:32 #7
jep, det var den jeg havde set før - super simpelt men fungerende eksempel
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juli 2003 - 17:33 #8
Du skal nok implementere bare en anelse sikkerhed inden du lægger den på din side :)
Avatar billede desd Nybegynder
22. juli 2003 - 17:39 #9
Ok, det ser jo meget godt ud må jeg sige..... skal desvære ud af døre nu her... fed timing! :-( ... men kigger lige på det om et par timer.... men tak skal du have indtil videre!!!!
Avatar billede desd Nybegynder
22. juli 2003 - 21:50 #10
Det var faktisk lige hvad jeg skulle bruge! Kanon du! Du skal have mange tak for hjælpen!
Avatar billede jonbdk Nybegynder
22. juli 2003 - 21:58 #11
Det var så lidt (det viste sig faktisk at jeg også lige havde brug for - så to fluer med et smæk :) )