Avatar billede baxos Nybegynder
22. juli 2003 - 15:47 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Cd-rom drevene er væk

Hvad skal jeg gører lige plsulig kan jeg ikke se mine 2 cd-rom drev  under "denne computer"  har kunne bruge dem før men nu kan jeg ikke???
Avatar billede peet-49 Novice
22. juli 2003 - 15:48 #1
Gå i kontrolpanel, tilføj hardware, og se, om ikke de kommer, ellers kan du tilføje der.
Avatar billede wicked Juniormester
22. juli 2003 - 15:49 #2
finder computeren dem under opstarten ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2003 - 16:13 #3
Dette kan udføres både under Win2k og WinXP

Prøv enten at lav en load setup defoults inde i bios eller også kan i gøre dette her hvis i har xp.
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q270008&
Avatar billede summer Mester
22. juli 2003 - 16:14 #4
Hvilken windows har du?
Når du skriver i "denne computer"  er det så også i Enhedsorienteringen du ikke ser dem?
Avatar billede baxos Nybegynder
22. juli 2003 - 17:10 #5
windåse xp
Avatar billede baxos Nybegynder
22. juli 2003 - 17:11 #6
De er under enhånd......  men når jeg klikker på dem får jeg denne fejl Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.
Avatar billede baxos Nybegynder
22. juli 2003 - 17:12 #7
Det samme med mit lydkort... virker heller ikke
Avatar billede peet-49 Novice
22. juli 2003 - 18:20 #8
Lyder som om, du mangler driverne til dit bundkort, de ligger på skiven, der fulgte med bundkortet.
Avatar billede brujo Nybegynder
22. juli 2003 - 18:41 #9
Brug systemgendannelse (:-))
Avatar billede baxos Nybegynder
22. juli 2003 - 23:32 #10
peet49  -  Ja men kan jo ikke installer dem
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2003 - 09:10 #11
Har du prøvet i fejlsikret tilstand, det er jo så smart, at XP også har cdrom i fejlsikret. Eller kør en repair af systemet.
Avatar billede baxos Nybegynder
23. juli 2003 - 13:14 #12
Hvordan kommer jeg ind og kører fejlsikre tilstand??
Avatar billede kamak Praktikant
23. juli 2003 - 13:20 #13
har du tjekket om strømstikket inde i kabinettet ikke er faldet ud? det har jeg prøvet
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2003 - 13:35 #14
prøv at demontere begge drev, tag både strømstik og kontrollerkabel fra.
Genstart Windows, fjern evt. drevene i enhedshåndtering, luk dernæst Windows ned og monter kablerne til f.eks. det ene drev.
Genstart Windows og se om den skriver at den har fundet ny hardware, gør den det og kan du se at drevet virker, gentager du seancen med det andet drev.
Avatar billede baxos Nybegynder
23. juli 2003 - 13:51 #15
vil godt prøve peet49's  ide men hvordan kommer jeg ind i fejlsikre tilstand
Avatar billede baxos Nybegynder
23. juli 2003 - 13:52 #16
Det kan da ikke passe at  Lydkort og begge drev's og floppy drevet... er faldet ud?? :P
Avatar billede baxos Nybegynder
23. juli 2003 - 13:52 #17
Hmmm floppy disk virker godt...
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 13:55 #18
Tryk på F8, når meddelelsen Vælg operativsystem vises.
Det er godt nok fra win2K
Ellers prøv Start->Hjælp og gå i index skriv fejlsikret.
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2003 - 13:56 #19
Tryk F8 under opstart, og vælg fejlsikret tilstand.
Avatar billede brujo Nybegynder
23. juli 2003 - 14:44 #20
Sådan bruger du Systemgendannelse:

Start-Alle Programmer-Tilbehør-Systemværktøjer-Systemgendannelse

Så vælger du en dato fra før problemet opstod, så genetableres registreringsdatabasen og vupti!

Hvis det ikke virker er det et fysisk problem, fx. et defekt kabel
Avatar billede baxos Nybegynder
25. juli 2003 - 14:21 #21
Den kommer med en fejl : Systemgendannelsen kunne ikkke udførers    - Efter har genstart den kommer den fejl
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2003 - 14:31 #22
Kør en repair, hjælper det ikke, kan det være en defekt ramblok, eller kontrollerfejl.
Avatar billede baxos Nybegynder
25. juli 2003 - 14:54 #23
Repair?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juli 2003 - 16:06 #24
Prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede baxos Nybegynder
30. juli 2003 - 22:56 #25
FROMSEJ - THHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHX!!!!! :D :D :D :D: :D :D :D :D - Forhøjer lige pointne og giver dig dem
Avatar billede baxos Nybegynder
30. juli 2003 - 22:57 #26
Smid et svar man!!! :D
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juli 2003 - 23:20 #27
*S*
Men det var Peet49, der kom med forslaget, så han burde vel have dem.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. juli 2003 - 16:12 #28
Tak for points.*S*
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 16:28 #29
Også en tak herfra.