Avatar billede klas Juniormester
11. december 2000 - 14:44 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

AGPTexture ?

Wolla mine fætre .o)

Jeg har et problem med mit grafik ting!

Min computer går ofte kold når jeg fx. kører en 3dMark test programmet - Eller hvis jeg prøver at teste Directx 8 driverne i AGP Texture mode . .

Min computer fryser ofte - Meget forskelligt efter hvorlang tid . .I går kørte den fx. i 7 timer uden stop, men der lavede jeg heller ikke noget krævende på den.

Hvordan får jeg det der AGP texture til ikke at fryse?

Jeg har opdateret bios, AGP drivers, Grafik kort drivers . .Derud over bruger jeg et AGP utility som gør mig istand til at sætte min opsætning i safe mode. .når jeg gør dette virker den nogenlunde. . men hastigheden er også derefter. - Inden jeg formaterede kørte jeg i Turbo mode uden problemer . .

Computer:

Amd K6-2 500 mhz
Asus P5a Motherboard
224 ram
Aopen TNT 2 32 mb grafikkort
SBLive value
IMB 30 gb harddisk (model 75 et eller andet)

Hjælp ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. december 2000 - 14:52 #1
Hvilket styresystem havde du før, og hvilket nu.

Er du sikker på at grafik driveren er installeret ordentligt.
Avatar billede klas Juniormester
11. december 2000 - 14:54 #2
Før win 98 . .så winME nu win 98 . om et par dage måske win2000

Grafik er instaleret ordentligt :)  har prøvet nogle gange :)
Avatar billede spikey Nybegynder
11. december 2000 - 15:03 #3
Ja jeg har været ude ved nogle computere der har haft det problem.
Det er blevet løst hver gang ved at skifte drivere eller opdatering til Bios.
Avatar billede klas Juniormester
11. december 2000 - 15:04 #4
Jeg har fjort begge dele :)

Har både prøvet de helt nye til grafikkortet + detonator 3 driverne . .havde bedst erfaring med de sidste.
Avatar billede spikey Nybegynder
11. december 2000 - 15:05 #5
En på skolehjemmet har lige haft samme problem..jeg mener at det var noget med hans lydkortdrivere men jeg kan lige spørge hvad han gjorde.
Avatar billede klas Juniormester
11. december 2000 - 15:07 #6
thanx :)
Avatar billede spikey Nybegynder
11. december 2000 - 17:35 #7
har du prøvet at finde nogle chipset drivere til bundkortet?? Det virkede ved ham jeg kender på skolehjemmet
Avatar billede klas Juniormester
11. december 2000 - 18:03 #8
jeps . .Alichipset update er læst ind :)
Avatar billede spikey Nybegynder
12. december 2000 - 08:28 #9
Så har jeg ikkke andre bud end at graffikkortet er for varmt. men det kan ikke forklare at det kørte godt inden du formaterede
Avatar billede klas Juniormester
12. december 2000 - 11:40 #10
Det er ikke for varmt kører med åbent kabinet. . og der er blæser på grafikkortet .. kan mærke at der ikke er nogen voldsom temperatur :(
Avatar billede spikey Nybegynder
12. december 2000 - 11:44 #11
De drivere du har læst ind er det de sammme som du fik med til computeren eller er det nogen du har fundet på nettet??
eller prøv at finde orginal cderne
Avatar billede klas Juniormester
12. december 2000 - 11:46 #12
Har prøvet dem begge . .
Avatar billede spikey Nybegynder
12. december 2000 - 11:50 #13
har du prøvet med et andet graffik kort bare for at teste om det kun er kortet der fucker
Avatar billede klas Juniormester
12. december 2000 - 13:46 #14
Mita gamle virkede ok - Men det her virkede også ok da det sad i min kammerats maskine . .
Avatar billede spikey Nybegynder
12. december 2000 - 14:05 #15
sidder dit gamle graffik kort i en pci port??
Avatar billede klas Juniormester
12. december 2000 - 14:14 #16
Nope det var også et agp kort .. et Diamond viper 550 16 mb
Avatar billede lestat Nybegynder
14. december 2000 - 12:01 #17
Tjeck dine IRQ\'er. Det kan evt. være et problem med et sblive! Mange mennesker har haft problemre med det kort, da det åbenbart ikke er fuldt PCI 2.0 compliant. Dermed mener jeg at det ikke altid kan share IRQ\'er med andre kort, selvom det burde kunne. Tjeck hvordan kortene fysisk sidder i \'puteren. Det første PCI slot efter AGP slottet deler IRQ med AGP.

L.
Avatar billede klas Juniormester
14. december 2000 - 16:41 #18
Lyder som noget der er værd at tjekke :)  vender tilbage senere
Avatar billede klas Juniormester
19. december 2000 - 16:16 #19
De sad ikke ved siden af hinanden . .det ved siden af er helt frit
Avatar billede klas Juniormester
19. december 2000 - 18:03 #20
hmm der er ikke så meget at gøre :(