Avatar billede fjelle123 Nybegynder
22. juli 2003 - 12:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Spærring af upstream/upload

Hej.

Er der nogen der ved om man kan spærre for udgående data, eller med andre ord sætte en spærring på uploaden?

75 points til den der kommer med det rigtige bud.

Hilsen

Morten
Avatar billede Cars10 Praktikant
22. juli 2003 - 12:27 #1
Ja brug en firewall og spær alle udgående porte
Avatar billede Cars10 Praktikant
22. juli 2003 - 12:31 #2
Det kan enten være en hardware firewall eller en software firewall. Jeg bruger selv ZoneAlarm, men der findes nok bedre  :-)
Avatar billede kenp Novice
22. juli 2003 - 12:32 #3
hvis du vil stoppe al upload, så kan du heller ikke surfe på nette sende mail m.v.

men når du vil stoppe af upload! pil kablet fra dit netværk så er det stoppet!
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
22. juli 2003 - 12:32 #4
NimBUS skulle kunne gøre det. Se her:
http://www.dslreports.com/forum/remark,3351597~root=cable,opt~mode=flat

En trial af programmet kan hentes her:
http://www.nimbus-software.com/Dwnload/download.htm
klik på "registration form" linket og udfyld felterne.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
22. juli 2003 - 12:33 #5
jeg går ud fra at det du ønsker er at kunne begrænse din upload stream, right?
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
22. juli 2003 - 12:48 #6
Avatar billede fjelle123 Nybegynder
22. juli 2003 - 12:59 #7
selvom man spærre med en firewall for alle udgående porte, kan man så stadig downloade? ?  ?

Det er simpelhen det jeg leder efter, et program som stadig kan opretholde downloaden, men samtidig spærre for at ingen kan hente noget fra mig...
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
22. juli 2003 - 13:12 #8
jammen så er det netlimiter du skal have fat i. du skal dog lige have i tankerne at hvis du spærrer totalt for din upload kan du heller ikke selv sende mails, surfe på nettet osv. hver gang du accesser en webside, sender du jo data afsted og disse kan ikke sendes hvis din upload er spærret totalt. Nøjes med at begrænse uploaden til et minimum som du selv kan holde ud :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. juli 2003 - 13:20 #9
du lader simpelhen bare være med at køre et fildelingsprogram!
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
22. juli 2003 - 13:22 #10
good point :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. juli 2003 - 13:25 #11
de fleste fildelingsprogrammer, har indbygget spærre på upstream, eller har du meget specielt program ?
Avatar billede fjelle123 Nybegynder
22. juli 2003 - 17:15 #12
jeg ved ikke hvor specielt dc++ er, sqashquy man kan jo godt hente lovlige progammer osv. via fildelingstjenester

Jeg prøver lige netlimiter derefter giver jeg points...
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. juli 2003 - 07:07 #13
Ja, man kan hente lovlige programmer. Men for at sådanne systemer kan køre rundt, skal folk også være villige til at uploade. Mange af disse programmer bliver derfor også udviklet med dette i tankerne. Jo mindre man uploader des mindre får man også retur...
Avatar billede fjelle123 Nybegynder
24. juli 2003 - 16:00 #14
Jeg vil også meget gerne dele, men problemet er at når jeg henter med f.eks 25 kb/s og der så er en der starter med at  hente fra mig, så falder min download hastighed til en 3- 4 stykker
Avatar billede bapnol Nybegynder
27. juli 2003 - 21:18 #15
så brug odc eller sæt dc++ til at bruge small buffers under settings !
med odc har jeg fuld down-upload speed !
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. juli 2003 - 07:20 #16
du kan evt lege lidt med dit tcp receive window. hvis dette er for lille, ser man netop at ens download falder draktisk hvis hele ens upload er i brug.

http://www.google.dk/search?q=tcp+rwin
Avatar billede fjelle123 Nybegynder
31. juli 2003 - 14:45 #17
Kanont program du der har givet mig, tak.... og der virker bare.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
31. juli 2003 - 14:53 #18
tak for point :)