Avatar billede lionking11 Nybegynder
11. december 2000 - 14:05 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af swapfil i windows 2000 - hjælp !

Jeg har desværre fået ændret min swapfil, som nu bevirker jeg overhovedet ikke kan boote på min maskine. Jeg har prøvet samtlige boot-muligheder der er i windows2000, og ingen af dem kan starte op. Min computer fryser blot under opstart!
Det startede med, jeg læste man kunne optimere sit system, ved at lægge swap-filen på en anden hardisk, end den selve styresystemet var installeret på.
Hvad kan jeg gøre, for at få systemet tilbage til normal tilstand, uden jeg behøver at formatere?
Avatar billede cstern Nybegynder
11. december 2000 - 14:09 #1
kan du heller ikke starte i safe mode? (husk det kan tage 10-15 min!!)
Det er ikke korrekt at swapfilen kan ligge på en anden disk - det skal forstås således at på boot-device skal der minimum være 20 MB swap, resten kan lægges andre steder.
Prøv igen at se om ikke du kan safe-mode boote og så definere din swapfil med ovenstående in mente.
Avatar billede birkis Nybegynder
11. december 2000 - 14:23 #2
cstern>> Kan man ikke flytte swapfilen til en annen HD?

My Computer (høyreklikk) -> Properties -> Advanced -> Perfomance Options.

Der kan man da sette størrelse og HD for Virtual Memory, ikke?

Jeg har iallfall hele min på en (fysisk) annen HD enn der Win2k ligger.

Si hvis jeg har misforstått fullstendig...

---
\"Hvis I ikke kan forstå mit norske, må I hellere spørge, hvad jeg mener, frem for at ignorere det, jeg skriver.\"
Avatar billede cstern Nybegynder
11. december 2000 - 14:32 #3
OK, jeg vil så sige det på den måde at jeg har hørt at man altid skal have en 20 MB swap på boot device. Jeg har selv haft problemer af den beskrevne art da jeg prøvede at flytte min swap fil.

Svein: Vi må vist have svein til at svare - han ved det 100% sikkert.
Avatar billede lionking11 Nybegynder
11. december 2000 - 14:38 #4
Jeg har rigtig nok været inde i My Computer-> Properties -> Advanced -> Perfomance Options, og her valgt en anden hardisk swap-filen skal ligge på. Den er sat til min. 192 - max. 384, som også var det windows selv havde sat den til. Jeg HAR prøvet at se om jeg kunne starte i Safe mode,også med netværksunderstøttelse, men den går helt kold under opstart.
Avatar billede birkis Nybegynder
11. december 2000 - 15:23 #5
lionking11>> slettet du også swapfilen fra den \"gamle\" plasseringen?  Dette gjøres nemlig ikke automatisk, den nye swapfil-plasseringen legges bare til den gamle sånn at man har filen på to steder.

---
\"Hvis I ikke kan forstå mit norske, må I hellere spørge, hvad jeg mener, frem for at ignorere det, jeg skriver.\"
Avatar billede lionking11 Nybegynder
11. december 2000 - 16:47 #6
birkis>>Ja, jeg slettede også den \"gamle\" swapfil, så den kun ligger på den anden harddisk.
Avatar billede kurtj Nybegynder
11. december 2000 - 17:15 #7
Og Danskere kan sagtens læse Norsk. ;)
Avatar billede burningice Nybegynder
11. december 2000 - 20:18 #8
hvad sker der hvis du laver en repair på din installation??
Avatar billede sen8or Nybegynder
11. december 2000 - 22:45 #9
Hejsa LionKing11,

Ligetil: slet din swap-fil manuelt!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede lionking11 Nybegynder
12. december 2000 - 09:49 #10
cstern har faktisk ret i, at man bare skal vente lang tid nok! Jeg startede computeren i normal tilstand, og lod computeren stå i ca. 35 min. hvorefter den startede normalt. Hvorfor det så skal tage så lang tid ved jeg ikke, men jeg ændrede swap-filen tilbage til normal tilstand, så nu kører det hele igen :-) Tak for jeres input!
Avatar billede cstern Nybegynder
12. december 2000 - 09:53 #11
Happy end - det er altid rart.
Avatar billede birkis Nybegynder
16. december 2000 - 19:43 #12
kurtj>> :-D

\"Point taken\"...