Avatar billede komski Nybegynder
22. juli 2003 - 10:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvad æder min kraft?

Når jeg skal scrolle ned ad en side, eller bare trykke på musknappen. Så hakker det og går langsom, CPU forbruget står til 100%. Hvad sker der?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
22. juli 2003 - 10:02 #1
har du prøvet at bruge spybot og adaware for at tjekke om du har spyware inde??? som godt kan finde på at bruge meget CPU kraft...
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
22. juli 2003 - 10:05 #2
Kig i din task manager under processes - se hviklen process, det er
Avatar billede peet-49 Novice
22. juli 2003 - 10:06 #3
Hvis du trykker CTRL-ALT-DEL kan du se hvilket program, der bruger al saften.
Avatar billede komski Nybegynder
22. juli 2003 - 10:10 #4
Det er noget der hedder "system idle proces" der æder saften. Hvad er det
Avatar billede peet-49 Novice
22. juli 2003 - 10:14 #5
Det må være et spywareprogram, der gør det, rens din maskine, og prøv igen. Adaware ell. lign. kan bruges.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
22. juli 2003 - 10:20 #6
System Idle Process er ledige resourcer - så hvis den er høj, laver din CPU ikke noget
Avatar billede komski Nybegynder
22. juli 2003 - 10:41 #7
Jeg må have set forket for det er "inetupd.exe" det tager al kraften, hvad er det.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
22. juli 2003 - 10:52 #8
Mener, det er Windows Update - prøv at gør en almindelig opdatering fra windowsupdate.microsoft.com og se, om det ikke løser problemet.
Du kan også gå ind i dit kontrol-panel og slå auto-update helt fra, men så får du ikke automatisk sikkerhedsopdateringer, så det er nok en dårlig løsning, når du kører XP
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2003 - 10:53 #9
Kunne lyde som noget internet update, prøv at slå det fra.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juli 2003 - 11:21 #10
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18
Hent og kør Hijackthis, smid loggen herind, så kigger vi.
Jeg kan ikke lige umiddelbart finde noget på Inetupd.exe, og det er normalt ikke gode tegn, men din log kan måske give et hint.
Avatar billede hcma Novice
22. juli 2003 - 13:18 #11
jeg tror, men er ikke sikker, at "inetupd.exe" har noget at gøre med MSN og Hotmail.
Jeg kan ikke finde "inetupd.exe" på min PC, men har heller ikke MSN eller Hotmail.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. juli 2003 - 13:28 #12
Problemet er åbenbart løst, siden spørgsmålet er lukket.
Jeg kan heller ikke finde noget på inetupd.exe, hvilket ikke er gode tegn, men hvad?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
22. juli 2003 - 13:42 #13
og catbody.... jeg kan heller ikke lige finde ud af hvad det er for en process... men jeg kan godt udelukke msn... for det har jeg... og jeg har heller ikke denne proces...
Avatar billede hcma Novice
22. juli 2003 - 13:48 #14