Avatar billede snacky60 Nybegynder
21. juli 2003 - 23:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

jeg tror jeg er blevet misforstået

altså.... tidligere har jeg spurgt efter noder til nogle sange og sådan... men det var IKKE akkorder jeg menter... det var sådan rigtige noder som man skriver på sådanne 5 vandrette linjer... er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde sådan nogle??? håber jeg virkelig, for det er lidt svært at spille efter akkorder på en saxofon...
Avatar billede bredker Nybegynder
21. juli 2003 - 23:18 #1
http://www.google.dk/search?q=noder&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=cr%3DcountryDK
her kan du finde en masse
disse er kun fra danske sider
Avatar billede roenving Novice
22. juli 2003 - 02:35 #2
-- det er ihvertfald svært at spille efter noder uden noder ...

men er det ikke også svært at spille saxxofon efter noder uden akkorder ?-)

-- tror faktisk kun det er computere som kan det nummer ...
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2003 - 11:24 #3
roenving>> Akkorder er ikke nødvendige, hvis man har noderne. Det kan dog hurtigt blive problematisk at improvisere uden dem, med mindre man har et godt gehør og teoretisk forståelse.

snacky60>> Noder til hvilke genrer?
Avatar billede snacky60 Nybegynder
22. juli 2003 - 21:25 #4
hmm... jazz og måske til noget af det nye musik.... til alt....
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2003 - 11:56 #5
Hvis du er på udkig efter jazznoder, så invester i en Real Book. Det er den ultimative standardbibel til alle jazzfolk. Der er mange hundrede jazzmelodier med akkorder - transponeret i både C, Bb og Eb.

En seriøs jazzmusiker kan ikke leve uden den! :)
Du kan vist nok købe den hos Jazzkælderen (www.jazzmusic.dk) eller, som jeg, bestille den over eBay.
Avatar billede snacky60 Nybegynder
07. august 2003 - 16:42 #6
phoenixv>>  tak for tippet... det var da noget man kunne bruge....