Avatar billede bjarne52 Nybegynder
11. december 2000 - 13:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Logon snyder

Har ME og har oprettet bruger(mig selv)med eget skrivebord,baggr.o.s.v.-Det virker fint-MEN ved et tilfælde kom jeg til at trykke på >enter< da jeg skulle skrive logonpassword.og da jeg så trykkede på >annuler< kom jeg ind på mit skrivebord uden password.Sådan virker det også ved logoff,genstart og helt slukket.Hvis jeg kun trykker på >annuler< kommer jeg ind på det andet skrivebord(børnenes).Er det en generel fejl ved ME.Jeg blev rimeligt chokeret.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
11. december 2000 - 13:18 #1
Er lige med på en lytter
Avatar billede okay Nybegynder
11. december 2000 - 13:21 #2
nej, deter dig der laver det fra kontrolpanel om de skal værre det samme skrivebord osv...
Avatar billede bjarne52 Nybegynder
11. december 2000 - 13:26 #3
Nej,det har jeg styr på.Det er ikke samme skrivebord
Avatar billede okay Nybegynder
11. december 2000 - 13:34 #4
så forstår jeg ik hvad du mener....du kan se under kontrolpanel....

brugere
Adgangskoder

der ser du hvis du har oprettet en bruger, og de ting du har tilføjet til brugerne.
Avatar billede k_la Nybegynder
11. december 2000 - 13:35 #5
Når du trykker annuller til login kommer du stadig ind på Win-Me, sådan skal det være (dette gælder også for win95 og win98) det er altså ikke en fejl.
Hvis du vil have validering af logon bliver du nød til at anvende et operativsystem der understøtter dette
Avatar billede bjarne52 Nybegynder
11. december 2000 - 13:44 #6
Ja,det virker fint når jeg trykker på annuller til login,så kommer jeg ind på børnenes skrivebord.Men hvis jeg først trykker på >enter< og derefter annuller kommer jeg ind på min egen.Det gør jeg også hvis jeg har haft slukket,trykker på enter.Så kommer der \"forkert password\"jeg trykker OK,derefter annuller og så kommer jeg alligevel ind på min egen uden password.
Avatar billede okay Nybegynder
11. december 2000 - 13:45 #7
nåå, så han vil ik ha´, at når man trykke annuller, at man ik loggo på windows eller hvad ??
Avatar billede k_la Nybegynder
11. december 2000 - 13:53 #8
Benytter du \"logon\", \"windows logon\" eller \"Microsoft logon\". ( Det sættes op under egen skaber for netværk ?
Avatar billede bjarne52 Nybegynder
11. december 2000 - 13:53 #9
Den forstod jeg ikke Okay.Det er jo ikke unormalt at man ikke vil have andre til at rode på ens skrivebord,vel?
Avatar billede k_la Nybegynder
11. december 2000 - 14:03 #10
Det er en generel opsætning for PC\'ens netværksfacilliteter. Men jeg har lige kontroller min anden PC (med Win-Me) det er korrekt at den går ind og betragter brugeren som godkendt, når der trykkes annuller efter første forkerte password, men adgangen gælder kun for PC\'en ikke for netværket - der er ingen adgang uden det korrekte password.
Hvis du vil have den sikkerhed må du nok over på NT/win-2000
Avatar billede bjarne52 Nybegynder
11. december 2000 - 14:08 #11
OK.Men det var også adgangen til PCèn det drejede sig om.Men det er der åbenbart ikke noget at gøre ved
Avatar billede bjarne52 Nybegynder
11. december 2000 - 14:29 #12
k la jeg har klodset i det.Det var dig der skulle have de 30 point.Har ikke prøvet det før,hvordan giver jeg så dig 30 point?
Avatar billede k_la Nybegynder
11. december 2000 - 14:31 #13
Det ved jeg ikke - men det er ikke det jeg går efter - bare jeg kan hjælpe andre. (det lyder selvfølgelig fint- tænk på den ædle ridder!) Det er ok med mig
Avatar billede bjarne52 Nybegynder
11. december 2000 - 14:38 #14
Tak skal du ha` k la,jeg skal nok være mere påpasselig næste gang.
  Bjarne