Avatar billede wolfguard Nybegynder
21. juli 2003 - 18:51 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Strartdiskette, hvordan laver man sådan en?

Når jeg nu skal installere Windows om, skal der også laves en startdiskette. Men hvordan laver man sådan en?

Styresystem: Windows XP Pro
Avatar billede n!nja Nybegynder
21. juli 2003 - 18:57 #1
Kan du ikke bare boote op fra din cd?
Avatar billede n!nja Nybegynder
21. juli 2003 - 18:58 #2
Avatar billede ducks Nybegynder
21. juli 2003 - 18:58 #3
Du booter fra CDen, så sletter du partitionen på dit c drev, opretter nyt og formaterer som NTFS, derefter er det normal installation. Lyder måske lidt indviklet, men det er ikke så svært.
Avatar billede nexuz Nybegynder
21. juli 2003 - 19:26 #4
hej jeg ved det
Avatar billede nexuz Nybegynder
21. juli 2003 - 19:28 #5
du skal først formatere en diskette!
Avatar billede ducks Nybegynder
21. juli 2003 - 19:29 #6
nexuz, stop spam!
Avatar billede nexuz Nybegynder
21. juli 2003 - 19:30 #7
jeg spammer ikke , jeg vil bare hjælpe-1
Avatar billede nexuz Nybegynder
21. juli 2003 - 19:31 #8
også skal du højre klikke på dit diskette drev og sige formater,,, også opret start diskette!
Avatar billede n!nja Nybegynder
21. juli 2003 - 19:32 #9
Så vidt jeg ved kan man ikke det i XP...
Avatar billede nexuz Nybegynder
21. juli 2003 - 19:33 #10
joooo! jeg har lige selv prøvt det!
Avatar billede n!nja Nybegynder
21. juli 2003 - 19:34 #11
Ok - hvis du siger det :-)
Avatar billede popsy Novice
21. juli 2003 - 20:00 #12
nexuz for pokker :D Det er ikke irc det her, prøv for en gangs skyld at skrive alt det du vil ud med, før du trykker udfør :D
Avatar billede wolfguard Nybegynder
21. juli 2003 - 20:07 #13
Jamen Nexus ... skal jeg så gøre det, med det samme, når jeg har ominstalleret Windows?
Avatar billede wolfguard Nybegynder
21. juli 2003 - 20:09 #14
Ducks ... Vil du ikke være sød, at beskrive helt nøjagtigt i detaljer, hvad jeg helt præcis skal gøre? Og hvad er partition og NTFS?
Avatar billede wolfguard Nybegynder
21. juli 2003 - 20:10 #15
NB: Skal jeg bruge flere end 1 diskette?
Avatar billede nexuz Nybegynder
21. juli 2003 - 20:46 #16
du skal bruge en diskette, du skal lave start disketten inden du sletter windows og reinstaller windows!!!! Du laver en start diskette ved at ..... 1 indsæt en diskette i din computer. gå ind i denne computer og højre klik på dit diskette drev og tryk formater.så tryk start, og vis den har gjort det så trykker du  opret en ms-dos start diskette!!!!! det var den historie! HAHA HEHE-->>> prøv det!!! og sig til hvis du ikke fik lavet en start diskette!!!!
Avatar billede nexuz Nybegynder
21. juli 2003 - 20:48 #17
du skal bruge en diskette, du skal lave start disketten inden du sletter windows og reinstaller windows!!!! Du laver en start diskette ved at ..... 1 indsæt en diskette i din computer. gå ind i denne computer og højre klik på dit diskette drev og tryk formater.så tryk start, og vis den har gjort det så trykker du  opret en ms-dos start diskette!!!!! det var den historie! HAHA HEHE-->>> prøv det!!! og sig til hvis du ikke fik lavet en start diskette!!!!
Avatar billede nexuz Nybegynder
21. juli 2003 - 20:49 #18
hvad er din email så kan jeg sende den til dig! så skal du bare kopiere det over på en diskette!!!!
Avatar billede wolfguard Nybegynder
22. juli 2003 - 12:26 #19
Er der ikke nogen der HELT præcist kan hjælpe mig? Og skal en startdiskette oprettes før, eller efter man har formateret harddisken?
Avatar billede nexuz Nybegynder
22. juli 2003 - 12:27 #20
før
Avatar billede nexuz Nybegynder
22. juli 2003 - 12:29 #21
du putter en tom diskette i, også denne computer højre klik på dit diskette drev og sig formater. så trykker du start. og vis den har formateret den skal du trykke opret ms-dos starter diskette!!!
Avatar billede nexuz Nybegynder
22. juli 2003 - 12:30 #22
hvad er din e-mail,,, så kan jeg sende den til dig,,, det eneste du bare skal er og kopiere den over på en diskette!
Avatar billede wolfguard Nybegynder
22. juli 2003 - 15:44 #23
Er du 100% sikker på det? Det lydder for let!
Avatar billede nexuz Nybegynder
22. juli 2003 - 15:46 #24
ja 10000%... jeg har selv gjort det!
Avatar billede wolfguard Nybegynder
22. juli 2003 - 15:55 #25
Ok ... så er det gjort.
Avatar billede wolfguard Nybegynder
22. juli 2003 - 15:56 #26
Tak for hjælpen!
Avatar billede wolfguard Nybegynder
22. juli 2003 - 15:56 #27
Vil du ikke have de points?
Avatar billede nexuz Nybegynder
22. juli 2003 - 15:58 #28
jojo
Avatar billede wolfguard Nybegynder
22. juli 2003 - 15:59 #29
Du skal du skrive noget, efter du har trykket på prikken "Svar" (ude i venstre side)
Avatar billede nexuz Nybegynder
22. juli 2003 - 17:17 #30
du putter en tom diskette i, også denne computer højre klik på dit diskette drev og sig formater. så trykker du start. og vis den har formateret den skal du trykke opret ms-dos starter diskette!!!          JEG SKRIVER LIGE DET SAMME IGEN