Avatar billede flakse Nybegynder
21. juli 2003 - 13:41 Der er 13 kommentarer

Fra win2k til XPpro

Hej

Jeg vil gerne skifte mit styresystem fra windows 2000 proff til XP proff, men jeg er lidt usikker på om det er svært og om jeg selv kan gøre det. Findes der en guide, og /eller har i nogle gode råd.

På forhånd tak
F
Avatar billede proware Nybegynder
21. juli 2003 - 13:43 #1
Det er ike svært da det skal installer på sammen måde som 2000
Avatar billede flakse Nybegynder
21. juli 2003 - 13:48 #2
Tak for svaret.

Kan jeg bare købe en update, eller skal jeg købe hele programmet? Jeg installerede ikke selv 2000, så jeg er lidt på bar bund, men hvis jeg kun skal følge nogle anvisninger fra programmet selv er det vel ikke så svært?

F
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juli 2003 - 13:51 #3
Hvis du kan boote på din CD-ROM, er det bare at smække CD-ROM'en i drevet og køre derudaf. Det, der godt kan være lidt tricky for nybegyndere, er at få enhederne installeret korrekt.

Du skal være opmærksom på, at f.eks. dit brændersoftware understøttes af Win 2000, men ikke af Win XP etc. Men det står højt og tydeligt, hvad der understøttes af hvad.

Win XP rocks, så bare klø på :o)
Avatar billede proware Nybegynder
21. juli 2003 - 13:52 #4
ja du kan godt bare køde en update

men hvis du nu skulle slette din computer en gang så vil det nok være bedste og havd eden fulde cd ellers skal du først installer 2000 igen og så xp og det er jo noget er en "omvej"
Avatar billede theprofessor Nybegynder
21. juli 2003 - 13:54 #5
der er 2 muligheder:_
du kan opgrade fra win2k til win XP med en specielle opgraderingsCD
eller, du kan slette win2k, installer en ny version af XP uden upgrade

Hvis du ville beholde win2k, anbefaler jeg at du lave en partition af HD inden du installere XP. Sæt XP i 1 partion, win2k i den anden
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juli 2003 - 13:55 #6
Personligt er jeg ikke meget for en opdatering af Windows, det bliver for det meste noget ....
Avatar billede flakse Nybegynder
21. juli 2003 - 13:59 #7
Tak for svaret.

Er det vigtigt om det er en opgradering i samme sprog? Jeg ved nemlig ikke om min 2k er UK eller US.

Når jeg skifter styresystem, sletter den så alt fra harddisken?

Mvh F
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juli 2003 - 14:02 #8
Ja, ved en opgradering skal du benytte det sprog, som du opgraderer fra. Har du en DK-version, går det ikke at benytte en hebraisk XP :o) Selv opgradering fra hhv. US og UK skal være til hhv. US og UK.
Avatar billede proware Nybegynder
21. juli 2003 - 14:02 #9
det kan godt havd enoget og sige om det er sammen sprog eller det ikke er

hvis du laver en update så sletter den ik
Avatar billede flakse Nybegynder
21. juli 2003 - 14:03 #10
Tak

Hvor ser jeg i hvilket sprog min 2000 version er?

F
Avatar billede proware Nybegynder
21. juli 2003 - 14:05 #11
system information
Avatar billede proware Nybegynder
21. juli 2003 - 14:06 #12
i tilbehør
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. juli 2003 - 14:23 #13
Er spændt på at høre, om du har fået din XP installeret.