Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 13:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Erstatning for Response.Redirect i C#

Jeg kunne godt tænke mig en C# funktion der kan erstatte Response.Redirect så jeg kan åbne en ny side i en ny instans af Explorer, men jeg kan ikke lige finde en.
I samme ombæring skal jeg bruge en knap på den nye form der afslutter den instans af Explorer som webformen kører i.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
21. juli 2003 - 13:23 #1
Server.Transfer("side.aspx")

mvh

DK
Avatar billede guidmaster Nybegynder
21. juli 2003 - 13:24 #2
Det du leder efter er JavaScript - der er ikke noget i .NET der kan gøre dette.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 13:32 #4
Server.Transfer("side.aspx") gør så vidt jeg kan se ikke det at den åbner siden i en ny instans.

aaen > det du henviser til er da et link til hvordan Response.Redirect virker og det er ikke det jeg har brug for i dette tilfælde.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
21. juli 2003 - 13:33 #5
<BUTTON onclick="window.open("Sample.htm",null,"height=200,width=400,status=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no");
">
hvis du klikker her åbnes Sample.html i sit eget vindue.
</BUTTON>

Mht. at lukke vinduet skal du bare sige:
<BUTTON onclick="window.close()
">
hvis du klikker her åbnes Sample.html i sit eget vindue.
</BUTTON>
Avatar billede disco_keld Nybegynder
21. juli 2003 - 13:34 #6
:-( okay....

Når du siger en ny instans, mener du så et nyt vindue af klients browser?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 13:37 #7
Det er på et link i et datagrid at jeg skal kunne bruge den functiom (se kode nedenfor)
Jeg har prøvet med Window.Open som jeg plejer at gøre i HTML, men C# påstår at der ikke er noget der hedder Window !

private void dgrProducts_SelectedIndexChanged(object sender, System.EventArgs e)
{
    Session["curIndex"] = dgrProducts.SelectedIndex;
    Response.Redirect("WebForm2.aspx");
}
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 13:40 #8
disco_keld> præcis ja - og meget gerne en jeg kan styre størrelsen på som i guidmaster's HTML kode ovenfor.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
21. juli 2003 - 13:53 #9
hmmmmmm.....

jeg forstår nu!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 13:56 #10
Og det er åbenbart ikke lige noget man griber ud af luften :-)
Avatar billede z42cool Nybegynder
21. juli 2003 - 13:59 #11
Du har ikke helt forstået sammenhængen mellem asp.net og clientside kode. asp.net er server kode og bestemmer udelukkende hvad der sker på serveren. Hvis du skal udføre noget på klienten, som f.eks. at åbne et nyt vindue, så kan du ikke bruge asp.net, men er tvunget til at anvende kode der eksekverer på klienten, f.eks. en kombination af html og javascript.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
21. juli 2003 - 14:03 #12
man kan sagtens eksekvere javascript server side z42cool!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 14:37 #13
z42cool>  det er da meget muligt at jeg ikke forstår sammenhængen, men hvor om alting er så har jeg brug for en funktion der kan gøre det jeg ønsker i denne her situation.
Jeg er principielt ligeglad med om det er en stump javakode der kan puttes ind på min aspx side. Bare den gør det jeg har brug for når jeg trykker på mit datagrid :-)
Avatar billede guidmaster Nybegynder
21. juli 2003 - 14:40 #14
Vi prøver igen.

public void myitemdatabind(object sender, DataGridItemEventArgs args)
{
TableCell cell = (TableCell) args.Item.Controls[0];
ImageButton img = (ImageButton) cell.Controls[1];
img.Attributes.Add("onclick","java script:window.open("Sample.htm",null,"height=200,width=400,status=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no");");
}

Se evt. mere på http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/9/46481.aspx
Avatar billede z42cool Nybegynder
21. juli 2003 - 15:00 #15
disco_keld>> Ja, man kan godt eksekvere javascript serverside, men man kan ikke eksekverer noget kode serverside som åbner et vindue på klienten. Man kan eksekvere kode på serveren der "renderer" javascript til klienten og når det så eksekveres på klienten åbner det et vindue. Pointen er bare, MAN KAN IKKE eksekvere clientside kode på serveren og det er en meget vigtig pointe hvis man nogensinde skal blive en dygtig webprogrammør.
Det eksempel guidmaster kommer med er fremragende, idet der ikke eksekveres noget som helst javascript eller clientside kode af anden art på serveren. Der sker blot det, at serveren "renderer" clientside kode, der så når det rammer klienten bliver udført. Forstår man først denne forskel, så vil det aldrig være et problem at placere noget som helst som respons på et server event, såfremt man ved hvordan det skal se ud på klienten.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. august 2003 - 19:30 #16
Åbenbart ingen brugbare forslag

Lukker og slukker