Avatar billede ivanravn Nybegynder
21. juli 2003 - 12:56 Der er 4 kommentarer

Fra en htmlsøgeformular i aspx side.

Jeg har et problem med at søge fra en ekstern html side med en almindelig søge form, over i en aspx fil, aspxsiden virker som søge -og svarside bygget op med datagrid til fremvining af data, samt et panel til mere dybdegående data.
Avatar billede aaen Nybegynder
21. juli 2003 - 13:30 #1
Huh??? Hvad er problemet???
Avatar billede ivanravn Nybegynder
21. juli 2003 - 14:17 #2
indtastningen fra en html sides søgeboks overføre variabel til aspx sidens søgeboks, og samtidig få resutatet i datagrid...
Jeg ved ikke lige hvor jeg i min kode skal modtage variblen
Avatar billede repsak Nybegynder
27. juli 2003 - 11:30 #3
du skal modtage den i din page_load
Avatar billede 2ke Nybegynder
30. juli 2003 - 14:27 #4
Hvis du bruger <form method=post> på din html side, kan du f.eks. på din aspx side skrive:

<% dim søgevariabelnavn as string
søgevariabelnavn = request.querystring("navnpåhtmlvariabel") %>

(eller som repsak siger placere koden i page load: søgevariabelnavn = request.querystring("navnpåhtmlvariabel")

så har du fanget variablen og kan kalde den som du vil