Avatar billede raggie Nybegynder
21. juli 2003 - 00:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forstørre skrivebordsikoner

Hej!

Jeg er lige skiftet til skærmopløsningen 1280 x 1024, og jeg ønsker at lave mine skrivebordsikoner større end de allerede er. Jeg ved godt, at man kan ændre størrelsen på ikonerne i "Skærm > Udseende > Effekter... > Brug større ikoner", men jeg ønsker kun ikonerne på skrivebordet forstørret. Ikke ikonerne i menuen start, og ikonerne i "hurtig start" på proceslinjen. Jeg ved godt at man også kan ændre størrelsen på det hele i "Skærm > Indstillinger > Avanceret > Generelt >DPI-indstilling", men det er ikke det jeg ønsker. Jeg skiftede fra opløsningen 1024 x 768 pixels, da jeg synes at kanterne på forskellige ting var for "firkantede".

Hvordan kan man løse problemet?

- En ændring / tilføjelse i registreringsdatabasen? - eller ...
Avatar billede cool-it Nybegynder
21. juli 2003 - 00:37 #1
Ja det prøvede jeg lige:

Højreklik på skrivebordet > egenskaber > udseende > avanceret > under element vælg: icon > min stod til størrelse 32 og ændrede den til 50.

huh, de blev store
21. juli 2003 - 00:39 #2
Cool-it>> Det påvirker også andre ikoner end dem på skrivebordet.
Avatar billede raggie Nybegynder
21. juli 2003 - 00:41 #3
D'oh!
Avatar billede cool-it Nybegynder
21. juli 2003 - 00:42 #4
Ja men ikke alle.
Avatar billede chalde Seniormester
21. juli 2003 - 00:59 #5
tror ikke det virker som du vil have det, men prøv alligevel. Kunne være:

1. Select Start • Run, then type regedit and hit OK to open the Registry Editor.
2. Browse to the subfolder: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics.
3. If there isn't a value in the right pane called Shell Icon Size, then create one
by right-clicking on a blank spot in the right pane and selecting New • String Value.
4. Right-click Shell Icon Size and select Modify.
5. Enter a new Value Data. (32 is the default; a lower number results in smaller icons
and a higher number in larger icons.)
Avatar billede raggie Nybegynder
21. juli 2003 - 01:09 #6
chalde > Det er præcist det samme som cool-it skriver. Her redigerer man bare størrelsen i Registreringseditoren istedet for at gøre det i skærm-indstillingerne i kontrolpanelet. I øvrigt har jeg prøvet at gøre det før. Jeg tror jeg fandt tippet på www.tweakxp.com.
Avatar billede chalde Seniormester
21. juli 2003 - 10:04 #7
Tænkte nok den gjorde det samme, men var ikke helt sikker.
Avatar billede raggie Nybegynder
22. juli 2003 - 15:35 #8
Lukker spørgsmålet.