Avatar billede radiant Nybegynder
20. juli 2003 - 21:20 Der er 19 kommentarer

RAID Card driver

Jeg har fået et RAID Card "FastTrak s150 TX2Plus" og jeg har installert RAID kortet med den driver der fuldte med. Men når den er installert skal jeg lige pludselig installer "Promise  RAID Console SCSI Processor Device" og den har jeg ikke driveren til.. hvad gør jeg... ???

          Plz hjælp.. Z4ndX
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juli 2003 - 21:44 #1
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juli 2003 - 21:45 #2
Der ligger også en opdateret driver på linket.

/per
Avatar billede radiant Nybegynder
20. juli 2003 - 22:48 #3
nej den er der ikke.... det er en driver til "Promise  RAID Console SCSI Processor Device" jeg skal bruge...
Avatar billede radiant Nybegynder
21. juli 2003 - 00:12 #4
Jeg kan FANDME ikke finde ud af det..... er det ikke meningen at der skal komme en eller anden bios menu af en slags når man stater op også skal man trykke Ctrl+F ... men der gør der ikke... jeg har prøvet at få det LORT til at virke i en FUCKING uge...... !!!! men jeg kan ikke... """Er her nogen der vil købe et Raid kort FastTrak s150 TX2plus """ i kan få det for 600,- + fragt
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. juli 2003 - 06:51 #5
Tag det helt roligt, vi kan jo ikke læse dine tanker. Jeg har lige brugt 5 dage på en anden bruger.
Det er ikke altid lige nemt at installere nyt hardware, fordi du ofte skal installere ny bios software eller
drivers fra producentens website.

Er det en SATA150 TX2plus?

Link tl SATA150 TX2plus opdateringer: http://www.promise.com/support/download/download2_eng.asp?productId=97&category=All&os=100

/per
Avatar billede radiant Nybegynder
21. juli 2003 - 11:03 #6
ja det er en TX2plus... men er det ikke meningen at når man har sat kortet i skal man starte sin comp op og på et eller andet tidspunkt trykke Ctrl+F-- så kommer man ind i en eller anden Bios ??? det sker ikke.. men skal man installer kortet først i windows..??
Avatar billede radiant Nybegynder
21. juli 2003 - 11:05 #7
Jeg har en en WD Raptor disk og der er jumper på men ingen jumper settings og jeg kan ikke finde nogen... gider du ikke at hjælpe mig med det ??
Avatar billede radiant Nybegynder
21. juli 2003 - 11:10 #8
Hvad er det helt præcist jeg skal opdatere ????
hvad er det for en driver jeg mangler?? jeg har jo brugt den driver der fulgte med....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. juli 2003 - 11:32 #9
Jeg ville installere kortet, og opdatere bios og installere driveren. Hvis det ikke kan lade sig
gøre, så  ville jeg forsøge det modsatte.
Den driver der følger med behøver ikke være den nyeste, og derfor skal du downloade den fra
http://www.promise.com.

/per
Avatar billede radiant Nybegynder
21. juli 2003 - 11:37 #10
Per >>"Jeg ville installere kortet, og opdatere bios og installere driveren."<< .... ??

Hvad er forskellen på at  installere kortet og installere driveren ????
jeg tror at det er driveren jeg mangler... for jeg har installert kortet... kan du hjælpe mig med at finde driveren ??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. juli 2003 - 15:21 #11
Driveren er på den samme side: http://www.promise.com/support/download/download2_eng.asp?productId=107&category=All&os=0

Desuden ligger der en Promise Array Management (PAM) utility på linket.

/per
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juli 2003 - 15:23 #12
Hvis du ikke får en SCSI BIOS når maskinen starter, så er der noget galt og du vil heller ikke kunne boote på kortet.

Det *kan* skyldes, at din BIOS på MB ikke kalder BIOS'en på til RAID kort. Prøv at se om du kan finde noget i stil med "Load SCSI BIOS" inde i din BIOS setup...

JP
Avatar billede radiant Nybegynder
21. juli 2003 - 17:42 #13
jeg har fået at vide at man skal have 2 diske af samme mærke til et raid kort ??? er det rigtigt.. ??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. juli 2003 - 06:52 #14
Hvis du skal anvende RAID på dine diske, og FastTrak s150 TX2Plus kortet kun understøtter egne diske.
Så skal du bruge to ens diske for at kører RAID, og det er måske årsagen til at det ikke virker i øjeblikket.

/per
Avatar billede radiant Nybegynder
22. juli 2003 - 11:09 #15
Jamen så skal jeg købe en mere Raptor disk ??? eller hva..

Understøtter FastTrak s150 TX2Plus ikke WD Raptor disk ?? eller hva..
Avatar billede radiant Nybegynder
22. juli 2003 - 11:13 #16
jeg forstår bare ikke hvorfor man skal have 2 diske... er en ikke godt nok ?? og lad os nu sige at jeg ingen harddisk har over hovdet også jeg køber 2 Raptor diske og en FastTrak s150 TX2Plus kan jeg så godt installer kortet når jeg ikke har noget Windows ??

Jamen så skal jeg købe en mere Raptor disk ??? eller hva..

Understøtter FastTrak s150 TX2Plus ikke WD Raptor disk ?? eller hva..
Avatar billede radiant Nybegynder
22. juli 2003 - 15:44 #17
nu har jeg fået installert Kortet i Windows (jeg havede jo en harddisk i forvejen) Hvad gør jeg så nu for at kunne bruge Min nye Raptor disk ???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. juli 2003 - 22:06 #18
frewald fik løst dit problem her: http://www.eksperten.dk/spm/377751

Kan du ikke lægge at svar og lukket spørgsmålet?

Det er pænt af dig at give point, men jeg fik ikke løst dit problem.

/per
Avatar billede radiant Nybegynder
22. juli 2003 - 22:48 #19
jo du hjalp mig faktisk meget... skriv nu det svar...