Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 14:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cpucooler bruger kraft

Installerede for et par dagen siden et program der hedder CPUcooler. Sad så og rodede lidt med services.msc og fandt udaf der stadig var en der hed SpuCoolerserver som brugte en fandens masse kraft!! Jeg deaktiverede den men kan skidtet fjernes? Kan ikke finde en bedre kategori???

Lrd
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. juli 2003 - 14:16 #1
Hvis der fungerer som et program jeg brugte for mange år siden, så bruger programmet ikke noget kraft af betydning. Den overtager blot "idle" processen (som jo typisk bruger 90-99.9%) og i den tid, skifter den CPU'en til en tilstand hvor den ikke bruger så meget strøm...

JP
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 14:24 #2
Satte den til deaktivere så burde jeg mærke mere til skidtet??

Troede bare jeg kunne fjerne det helt
Avatar billede rummanden Nybegynder
20. juli 2003 - 15:12 #3
Det kan du også lige som alle andre programmer med UnInstall.
Men hvis du fjerner fluebenet fra "Toggle cooling" i tray-menuen skulle den ikke lægge beslag på noget nævneværdig cpu-tid, men som jpvj skriver er det primære formål med programmet at få cpu-en til alt lave det der forbruger mindst strøm, (hvilket underligt nok ikke er "idle") og der med udvikle mindst varme.
CPUcool bruger ca 1,2 mb hukommelse på "server" siden og 10 mb på "clienten", så det er jo også et argument til at fjerne den.
Sidst men ikke mindst er der et væld af fede (og mere eller mindre risikofyldte) features så som justering af FrontsideBus's hastigheder osv. som jeg syntes klart er det interessante :o)
/Rummanden
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 15:14 #4
Programmet er jo afinstalleret men kan bare ikke fjerne denne ene cpucoolerserver