Avatar billede ozman Nybegynder
19. juli 2003 - 20:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Begrænset gæstebruger

Jeg ønsker at oprette en gæstebruger på min computer, som skal have MEGET begrænset muligheder. Der skal IKKE være mulighed for at gå i "regedit", "denne computer" skal være skjult og der skal ikke kunne installeres programmer. Det eneste gæstebrugeren skal kunne gøre er at køre nogle programmer som jeg har lagt genveje til på skrivebordet.. Er dette muligt og i så fald hvordan???

På forhånd tak
Avatar billede ozman Nybegynder
19. juli 2003 - 20:20 #1
Jeg skulle måske lige huske at skrive at jeg bruger Win Xp Pro
Avatar billede rummanden Nybegynder
20. juli 2003 - 15:26 #2
ind i kontrolpanel -> user accounts -> create new user -> "navn" -> limited/begrænset -> næste :o)
/Rummanden
Avatar billede ozman Nybegynder
20. juli 2003 - 17:32 #3
Dooh! Jeg ved godt hvordan jeg laver en gæsteprofil, spørgsmålet lød på at jeg gerne ville have en MEGET begrænset gæstebrugerprofil uden "Denne computer" m.m. Er det muligt og i så fald hvordan???
Avatar billede bone Nybegynder
20. juli 2003 - 18:29 #4
Hæhæ!
Her er et par ting, du kan lege med, men pas på!
Forklaring følger ikke, for jeg har sgu glemt noget af det, men det meste er vel selvforklarende. Jeg har med success brugt det til fester, hvor min computer har leget jukebox - der er ikke noget værre end en fuld nørd, der "lige vil ha' lidt sjov".

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoActiveDesktop"=dword:00000001
"NoChangeStartMenu"=dword:00000001
"NoClose"=dword:00000001
"NoDesktop"=dword:00000001
"NoFileMenu"=dword:00000001
"NoFind"=dword:00000001
"NoRecentDocsMenu"=dword:00000001
"NoRun"=dword:00000001
"NoSetFolders"=dword:00000001
"NoSetTaskbar"=dword:00000001
"NoSMHelp"=dword:00000001
"NoSMMyDocs"=dword:00000001
"NoViewContextMenu"=dword:00000001
"NoWinKeys"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Network]
"NoEntireNetwork"=dword:00000001
"NoWorksgroupContents"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"NoDispBackgroundPage"=dword:00000001
"NoDispCPL"=dword:00000001
"NoDispSettingsPage"=dword:00000001
"NoDispScrSavPage"=dword:00000001
"NoDispAppearancePage"=dword:00000001
"DisableLockWorkstation"=dword:00000001
"DisableChangePassword"=dword:00000001
"DisableTaskMgr"=dword:00000001
Avatar billede bone Nybegynder
20. juli 2003 - 18:33 #5
Nå ja, hvis jeg gad se mig for, havde jeg måske set den anden af de to filer, jeg havde i biblioteket - den, der hed "forklaring.txt"...

Explorer:
NoActiveDesktop: Ingen active desktop
NoChangeStartMenu: Fjerner Højreklik på startmenuen
NoClose: Ingen Slukknap på startmenuen
NoDesktop: FJerne ikoner på skrivebordet
NoFileMenu: Fjerne File-menupunktet i explorer
NoFind: Ingen søg på startmenuen
NoRecentDocsMenu: Ingen recent dpcuments menu i startmenuen
NoRun: Ingen adgang til kør-vinduet
NoSetFolders: Ingen Settings under startmenu
NoSetTaskbar: Ingen indstillinger for startbar under startmenu
NoSMHelp: Fjerner hjølp fra startmenuen
NoSMMyDocs: Fjerne dokumenter fra startmenuen
NoViewContextMenu: Fjerner højreklik fra skrivebordet
NoWinKeys: Ingen windowstast-genveje

Network:
NoEntireNetwork:
NoWorksgroupContents:

System:
NoDispBackgroundPage: Fjerner baggrundssiden fra skærmindstillinger
NoDispCPL: Fjerner adgang til skærmindstillinger
NoDispSettingsPage: Fjerner settingssiden fra skærmindstillinger
NoDispScrSavPage: Fjerner screensaversiden fra skærmindstillinger
NoDispAppearancePage - Fjerner appearancesiden fra skærmindstillinger
DisableLockWorkstation: Fjerner muligheden for at låse comptueren
DisableChangePassword: Fjerner muligheden for at skifte password
DisableTaskMgr: Fjerner task manager
Avatar billede ozman Nybegynder
21. april 2004 - 09:32 #6
her