Avatar billede tobis Nybegynder
19. juli 2003 - 18:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp 2 comp sammen?

Hejsa, jeg har en kammerat hjemme og vi ville gerne have internet på begge comp :)
Jeg har 2 ip addresser, og normalt kører jeg mit modem til en hub/switch  og derfra 2 netværkskabler ud til min comp og mine forældres.. det fungere helt fint...
Så har jeg taget mine forældres ud sat min kammerats i?  meeeen kun internet hos mig???
Jeg kører win xp (home) han win xp (pro)
Håber på hjælp.. ;)  ellers så skrev jeg jo ikk :D

på forhånd tak
Tobias
Avatar billede izemate Nybegynder
19. juli 2003 - 19:01 #1
Har du explorer > Internetindstillinger > fanebladet Forbindelser > Lan indstillinger > slå Automatisk registreing af indstillinger Til..
Avatar billede xyborx Nybegynder
19. juli 2003 - 19:02 #2
Tjek lige hvilken IP der står når du skirver ipconfig i en DOS prompt
Dit problem kan muligvis være det samme som http://www.eksperten.dk/spm/375746
Avatar billede tobis Nybegynder
19. juli 2003 - 19:02 #3
det er sat til??
Avatar billede tobis Nybegynder
19. juli 2003 - 19:03 #4
xyborx- hvordan gør jeg det?
Avatar billede nmh Nybegynder
19. juli 2003 - 19:06 #5
Mon ikke det er en router, du sætter i forbindelse med en switch?
Jeg gætter på din router tildeler din egen maskive IPadresse m.m. Men det kræver at maskinen er sat op til dette.
Prøv først at finde ud hvilken IP-konfiguration din ven har.
Skriv cmd under kør og tryk enter.

Skriv derefter IPconfig og tryk enter.

Nu kan I se IPadressen.

Gør det samme med din egen maskine.

Prøv på en maskine at skrive
ping 'den anden maskines IP-adresse'
Nu bør der blive skrevet reply... 4 gange.

Hvis dette ikke sker, skal I gå ind ved hans netkort under egenskaber og sørge for, at han automatisk får tildelt en IPadresse.
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. juli 2003 - 19:08 #6
kan lyde som et typisk kabelmodem problem. hvis det er tilfældet, skal modemet genstartes før nye computere kan komme på.
Avatar billede tobis Nybegynder
19. juli 2003 - 19:09 #7
den gjor det 4 gange men 100% tab?
Avatar billede nmh Nybegynder
19. juli 2003 - 19:12 #8
Er det et kabelmodem du har?
Avatar billede tobis Nybegynder
19. juli 2003 - 19:14 #9
ja det er kabelmoden... men det virker nu.. vi havde haft genstartet 3 gange men vi gjor det igen nu er det her... :/
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. juli 2003 - 19:15 #10
genstartede du modemet med flere end 2 computere sat i switchen?
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. juli 2003 - 19:17 #11
en anden gang kan du på http://192.168.100.1/address.html se hvilke mac adresser modemet har lært.
Avatar billede tobis Nybegynder
19. juli 2003 - 19:19 #12
genstartede med 2 comp... i... men ska du ikk svarer istedet for at kommentere?
Avatar billede squashguy Nybegynder
19. juli 2003 - 19:21 #13
jamen så smider jeg da bare et svar
Avatar billede tobis Nybegynder
19. juli 2003 - 19:22 #14
jaja men det må du jo selv bestemme.. ;)