Avatar billede kali Nybegynder
19. juli 2003 - 15:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af site

Jeg har efterhånden fået færdiggjort sitet, og vil gerne have en vurdering. www.stien.dk/galleri
Avatar billede dogg Nybegynder
19. juli 2003 - 15:31 #1
Det ser meget godt ud, men skrifttypen er for kedelig
Avatar billede fet321 Nybegynder
19. juli 2003 - 15:42 #2
Du sjukke også prøve at eksperimentere lidt med noget luft i nogen af dine tabeller.
Avatar billede fet321 Nybegynder
19. juli 2003 - 15:43 #3
sjukke = skulle
Avatar billede lonebiker Nybegynder
19. juli 2003 - 20:09 #4
rigtig flot side.
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
21. juli 2003 - 10:22 #5
den er rigtig flot, men det kunne give en extra effect hvis man kunne trykke på de billeder uden omkring det store billede, også det billede man trykkede på ude i siden kom ind på midten, eller godt
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
21. juli 2003 - 10:23 #6
eller godt= elllerS godt        :D
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juli 2003 - 10:34 #7
Jeg synes altså ikke den er flot og det må jeg jo hellere begrunde:

1) Der er valgt 4 forskellig skrifttyper alene på hovedsiden.
2) Bryder mig ikke om, at skriftypen i menuerne ændrer sig ved mouseover. Brug farveskift i stedet. Generelt virker menuen meget underlig. Jeg vil foreslå, at du lægger den ud i venstre side i udfoldet tilstand. Der er ikke så mange menupunkter, at det ikke kan laves pænt.
3) Fjern alle rammer fra tabeller - det ser mere forvirrende ud end det hjælper.
4) Farvevalget virker meget bizart på mig. Du har sort/hvid i midten med en stor kontrast, og en "rustrød" i kanten...
5) Når man vil se et billede, får man en side med grå baggrund. Dette er ikke konsistent med forsiden. Også her bør der komme styr på de skrifttyper, der anvendes..
6) Testerne klemmer flere stedet op af rammer (der jo alligevel skal fjernes :-). Ex. er "menuen" der klemmer mod toppen.

Billederne er rigtig flotte - de bør efter min mening præsenteres flottere.

... og så lad være med at lave det i FrontPage - det er ikke særligt godt. Brug lidt tid på at lære HTML og brug så ex. Macromedia DreamWeaver eller andre professionelle værtøjer, hvis du da ikke vil skrive det hele i hånden :-)

Jeg ved godt at det var en hård omgang - og alle er naturligvis velkomne til at være ueninge i min vurdering.

Mvh JP
Avatar billede zerana Nybegynder
21. juli 2003 - 22:20 #8
Jeg må erklære mig enig med JP...
Flotte billeder skal også præsenteres flot, alt andet er synd og skam. man få et helt chok når det skifter fra hovedside til den der grå kasse, og billederne fortjener ikke at blive præsenteret med et chok. jeg foreslår du gør det meget mere enkelt end du har det nu og med en ensartet baggrund, gerne en meget rolig en, så billederne står frem og kommer til sin ret. tænk meget mere enkelt....der er meget roedet sådan som det ser ud nu. Jeg håber du vil overveje JPs råd, for det er synd for dine billeder at de skal præsenteres så roedet:) held og lykke med det...
Avatar billede kali Nybegynder
22. juli 2003 - 18:00 #9
Jeg takker foreløbig for de konstruktive besvarelser ikke mindst fra jpvj og zerana, men håber dog at modtage flere indlæg inden jeg uddeler points.
Jeg kan meddele at jeg allerede er igang med at ændre skrifttyper, således at der kun forekommer én, bortset fra selve overskriften.
Det sort/hvide look vil jeg dog nok bibeholde, men de røde bjælker i siderne på hovedsiden er som et forsøg ændret til sort.
Med hensyn til menuerne overvejes dette.
Tak for roserne vedr. billederne.
hilsen
lars bo
Avatar billede kali Nybegynder
22. juli 2003 - 18:02 #10
Til pcfreakdk det er forkert side du har set på.
Og nej det er specielt ikke meningen at man kan forstørre de nævnte billeder.
hilsen
lars bo
Avatar billede kali Nybegynder
27. juli 2003 - 11:59 #11
jpvj jeg accepterer dit svar, og har nu ændret siden med nogle af dine forslag, samt nogle andre ændringer.
jeg har oprettet en ny forespørgsel, og håber i alle vil deltage igen.
hilsen
lars bo
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. juli 2003 - 11:22 #12
Tak for points!

Har lige set på siden igen, og det er meget bedre!

Jeg ville dog ændre skrifttypen fra TimesRoman i din menu til Verdana,Arial,Helvetica ... så den matcher den i din højre frame.

Billederne præsenteres flot i thumbnails nu.

Alt i alt en væsentlig forbedring.

JP