Avatar billede fun Nybegynder
19. juli 2003 - 00:23 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

bridging / trådløs bro

nogen der kender til nogle ap's som har bridging?

grunden til dette spørgsmål er at jeg vil lave en trådløs bro, dvs jeg viol have mit indternet ovenpå til en switch uden at trække kabler.

/fun
Avatar billede noden Nybegynder
19. juli 2003 - 00:27 #1
Du kan bare sætte en Gateway op (en PCér)
Wn Windows 2000 eller WIndows 2003 server kan snilt klare dette.
(Du kan også sætte en lille linux klon op!) :-)
Tjek den MMC som hedder Routing and remote access!
Avatar billede noden Nybegynder
19. juli 2003 - 00:28 #2
Jeg går ud fra du vil have en dual homed PCér! Med 2 netkort!
Avatar billede kenp Novice
19. juli 2003 - 09:53 #3
ja du kan f.eks. bruge zyxel AP B-1000 som briding det virker fint, eventuelt kan du også bruge linksys
Avatar billede fun Nybegynder
20. juli 2003 - 17:44 #4
noden, det kunne jeg godt, men jeg vil helst ikke være "bundet" af at skulle have en pc stående tændt når jeg skal bruge en anden, dvs at jeg skal bruge en ap som kan håndtere bridging.
Avatar billede fun Nybegynder
20. juli 2003 - 17:47 #5
kenp ser lige på dine svar, men kan denne (taget fra edbpriser.dk) Wireless-G Broadband Router    Wireless Router / 54Mbit / 4 Ports Switch 10/100Mbps 1.134 kr.  funke til som briding?, og med det mener jeg kan jeg have sådan 2 den ene i stueetagen og den anden på 1 etage og så automatisk "hoppe" fra den ene til den anden med mit net?
Avatar billede lap Nybegynder
20. juli 2003 - 18:03 #6
Vær opmærksom på, at de fleste access points ENTEN er AP eller bridge - ikke begge dele på en gang.

Jeg har læst på d-link 54Mbit - og jævnfør manual kan den enten bridge eller være AP - ikke begge dele på en gang.

Cisco har en "hub connector" som virker sammen med ciso AP - hvor du får en hub/switch koblet til et AP - og derfor fungerer AP som et almindeligt AP.
Avatar billede lap Nybegynder
20. juli 2003 - 18:05 #7
Så hvis du sætter 2 stk. Wireless-G Access Points (du kan formentlig ikke bruge den du har beskrevet, da det er en router) - så vil din switch komme på internettet i stueetagen, men du har ikke mulighed for at bruge trådløse netkort - alene switch'en.
Avatar billede kenp Novice
20. juli 2003 - 19:40 #8
hvis du skal bruge brding så skal du bruge 2 accesspoints til det alene, skal du så der ud over kunne komme på trådløst, så skal du have flere accesspoints. dvs mindst 3 for at du ville kunne komme på rent trådløst
Avatar billede fun Nybegynder
20. juli 2003 - 19:42 #9
der findes ingen der kan begge dele???
Avatar billede lap Nybegynder
20. juli 2003 - 19:46 #10
Det tvivler jeg på, men tag et kik på cisco udstyr - jeg tænker konkret på: http://www.cisco.com/en/US/products/hw/wireless/ps458/ps461/index.html sammen med et http://www.cisco.com/en/US/products/hw/wireless/ps458/ps447/index.html - så har du den opstilling, som jeg selv gerne ville ha' haft.

Desværre fungerer workgroup bridgen alene sammen med cisco AP - så der er du bundet.
Avatar billede kenp Novice
20. juli 2003 - 19:47 #11
det tror jeg ikke findes !
Avatar billede lap Nybegynder
20. juli 2003 - 19:53 #12
Denne fra 3com ( http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824607914 ) ser ud til at kunne bruges til et hvilket som helst AP (max. 4 enheder), men jeg kender ikke produktet, så jeg kan hverken sige fra eller til :-)
Avatar billede fun Nybegynder
29. november 2003 - 13:49 #13
hov havde da helt misset dette spørgsmål...

knep du har selfølgelig ret til dine points da du var dne forste der svarede på spørgsmålet, men samtidig har lap også svaret, så jeg deler pointsne mellem jer..

/fun
Avatar billede lap Nybegynder
01. december 2003 - 22:16 #14
takker for point :-)