Avatar billede 3dmax Nybegynder
18. juli 2003 - 22:34 Der er 17 kommentarer

XP og spil

Jeg har købt en ny maskine, men kan ikke få nogle aldre spil til at køre, fx fifa 2002.
Kan det fx have noget med grafikkortet at gøre, det er et FX 5600 og der er kun instaleret direrctX 9
Avatar billede hr.mclarsen Praktikant
18. juli 2003 - 22:40 #1
Nej. Sikkert ikke. Det er nok bare en af XP's "nye forvedringer". Der er problemer med en masse ældre ting, NERO BurningRom foreksempel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2003 - 22:40 #2
KUN DirectX 9?

Hvorfor version 9? Har du spil der KRÆVER directx 9?
Det kan meget vel være dit problem at din version er for ny.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2003 - 22:41 #3
zpeakerz> Nero? har aldrig oplevet problemer med det :)
Avatar billede olly Nybegynder
18. juli 2003 - 22:41 #4
Avatar billede haolan Nybegynder
18. juli 2003 - 22:45 #5
Prøv at højreklikke på genvejen og klik på fanen kombatibilitet og vælg derefter Windows 98 eller hvad der nu er egnet..
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 22:51 #6
3dmax -> Hvis ikke det hjælper at gøre det som haolan siger så kan du godt glemme at få det til at køre. I sin tid ville jeg gerne spille Tony Hawk Proskater 2 og det kunne jeg bare ik komme til uanset hvad. Nogle spil VIL XP bare IKKE køre og så kan du sq ik gøre så meget andet end at lægge dit spil på hylden og sige "nå"

/minimo
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2003 - 22:55 #7
Har du installeret sidste nye kompatibilitetsopdatering?
Avatar billede 3dmax Nybegynder
18. juli 2003 - 23:27 #8
nu har jeg lige opdaterer til den nyeste driver, men har det samme problem.
Kan man, når man har directX9 allerrede, kan man så instalerer directX 8?
eller skal nr.9 fjernes først?
Avatar billede haolan Nybegynder
18. juli 2003 - 23:30 #9
hvorfor installere 8 når 9 er den nyeste??
Avatar billede olly Nybegynder
18. juli 2003 - 23:32 #10
Tror ikke det vil hjælpe noget som helst... Så vidt jeg ved så er Directx bagudkompatibel. Har aldrig haft problemmer med at en directx version kan være for ny. Hvad fejl får du når du forsøger åbne spillet?
Avatar billede haolan Nybegynder
18. juli 2003 - 23:35 #11
har du prøvet det jeg skrev tidligere med at ændre kompatibiliteten?? Den virker hver gang når jeg har prøvet
Avatar billede plobber Nybegynder
18. juli 2003 - 23:38 #12
Directx er bagudkompatibel... Der bliver bare tilføjet flere funktioner... og forbedret på nogle af de ting der er...
Avatar billede 3dmax Nybegynder
18. juli 2003 - 23:51 #13
jeg har nu også ændre kompatibiliteten, men det virker ikke.
fejl: programmet kan godt starte op, men når jeg går fra menuerne til der hvor den henter banen og skal skifte skærmopløsning, da skifter den bare til windows.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. juli 2003 - 12:33 #14
OK - det din driver version der er for ny
Avatar billede pck Nybegynder
22. juli 2003 - 12:08 #15
Hvis du har installeret XP med NTFS vil du have problemer med spil, benyte istedet windows XP men installert på FAT32. Dette giver langt færre problemer med spil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juli 2003 - 20:29 #16
pck> at filsystemet er NTFS har så absolut intet at sige hvordan spil de kører. Hvem har bildt dig det ind? Det er en gaaaaaaaamel skrøne.
Avatar billede superanden Nybegynder
22. juli 2003 - 20:40 #17
prøv at skriv til EA games, jeg havde også selv et program som jeg fik en fixed.exe fil til at producenten så jeg kunne køre det i 2000prof.

minimo < jeg har set en fixed exe til THPS2 til 2k/xp