Avatar billede dansab Nybegynder
18. juli 2003 - 22:07 Der er 8 kommentarer

Problemer med skærmoplysningen

Hej alle
Jeg har lige købt en Compaq presario 2161ea bærbare computer hos Netto, hvor der er installeret Windows XP og alle hardware enheder kører godt med dette operativsystem.
Men når jeg installer windows 2000 pro, får jeg problemer med skærmkort, hvor den kun kører  16 farver. Jeg har været Compaq og HP's hjemmeside for at finde rigtige driver, men uden held. Er der nogen som ved hvordan jeg kan løse dette problem ??

Mvh
Dan
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
18. juli 2003 - 22:08 #1
opdatere dine drivere!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
18. juli 2003 - 22:09 #2
Hvilke grafikkort er det du har?
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
18. juli 2003 - 22:15 #3
Hvis du har Gforce så kan du opdatere herinde : http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 22:15 #4
Det er et ATI onboard med shared RAM og Notebooken er designet til XP og Compaq har ikke nogle andre end xp drivere heller ikke til de andre i 2161 serien. Så der er nok ikke andet at gøre end at experimentere sig frem.
Avatar billede peet-49 Novice
18. juli 2003 - 22:16 #5
Driver ligger på  installations cdèn til compaq
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
18. juli 2003 - 22:20 #6
Det er sq da ringe de ikke har nogle drivere til den! og i de andre serier
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2003 - 22:20 #7
hvis jeg ikke tager meget fejl, er filer pakket ned så kun compaq system programmer kan bruge dem når man laver en geninstallation via compaq restore funktionen..

download Driver Wizard fra:
http://drivermagic.co.uk/software/driverwizard_en.zip

den kan fortælle dig hvad du har brug for at drivere.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2003 - 22:26 #8
jeg købte en Acer Aspire 1304LC.. den havde WinXp installeret i forvejen.. og på cd'en var der et image som bruges at restore programmet til at ligge det hele ind som det var før.. jeg fandt ud af at dette image faktisk var et Ghost image (Norton Ghost).. dvs, det er ikke meningen at man selv skal kunne finde de drivere på cd'en..