Avatar billede jenssvensson Nybegynder
18. juli 2003 - 19:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

web access

hvordan opretter jeg nemmest en database hvor jeg skal bruge 6 rækker/kolonner og andre skal kunne gå ind på en hjemmeside og opdatere sig selv i basen ???
jeg er ny i dette så jeg behøver hjælp med at starte dette her op.
Avatar billede nmh Nybegynder
18. juli 2003 - 19:47 #1
Du skal have mulighed for at lægge dine ting et sted, hvor asp er understøttet.
Så kan du benytte en access-database i forbindlse med passende asp-sider.
Skal du lave det selv?
For så skal du lære en del om asp-programmering.
Avatar billede nmh Nybegynder
18. juli 2003 - 19:53 #2
IDG har udgivet et lille hæfte om ASP-programmering til 89kr.
Michell Cronberg: ASP 3 - dynamiske hjemmesider.

Her kan du finde hvad du har brug for.
Avatar billede jenssvensson Nybegynder
18. juli 2003 - 19:53 #3
jeg har forsøgsvis opstillet min egen server med win98se på og installeret Fireserv, med Apache og div. hvordan kan jeg se om den understøtter ASP ?
og Ja planen er at jeg vil lave de her ting selv.
er der ingen genvej uden at skulle lære en masse om asp
Avatar billede nmh Nybegynder
18. juli 2003 - 20:01 #4
Prøv at læse her om Apache-webserver

http://webcafe.dk/faq/apache/#41
Avatar billede nmh Nybegynder
18. juli 2003 - 20:07 #5
Man kan også lave de ting, du ønsker ved hjælp af php og benytte en MySQL som database.

Prøv at se i Google under "Apache pho"
og hvis du vil vide mere om asp søg under  "Apache asp"
Avatar billede nmh Nybegynder
18. juli 2003 - 20:07 #6
ups ike pho men php
Avatar billede nmh Nybegynder
18. juli 2003 - 20:20 #7
Du kan iøvrigt også installere Microsofts lille WEB-server på din win98-maskine. Den kan arbejde med asp-sider.
Jeg vil anbefale asp. Man programmerer normalt sine asp-sider i sproget VBscript, som jeg synes er et mere behageligt sprog, at arbejde med end php-sproget, men det er selvfølgelig smagssag.
Avatar billede terry Ekspert
18. juli 2003 - 21:53 #8
jenssvensen>This catgeory is Access and not much at all with WEB programming so you shoudl move it to ASP programming where you also have a better chance of getting an answer