Avatar billede ostechristian Nybegynder
18. juli 2003 - 18:31 Der er 9 kommentarer

Kan et onboard lydkort skade bundkortet hvis det brænder sammen?

Jeg vil nemlig indspille noget guitar og bas ind på et program, og jeg vil gerne vide om der er en risiko ved at gøre det uden et lydkort som er beregnet til, og om der også sker noget med bundkortet når det er onboard.

På forhånd tak
hilsen ostechristian
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 18:33 #1
Du skal vel bare have en "line-in" på dit lydkort. Så skulle det spille :o)
Avatar billede whatever Nybegynder
18. juli 2003 - 18:33 #2
Selv om det ikke var et onboard lydkort, vílle det også kunne skade resten af computeren. Spørgsmålet er, hvis det brænder sammen, vil der så kunne ske en kortslutning, som kan ødelægge andre dele i computeren.
Avatar billede whatever Nybegynder
18. juli 2003 - 18:34 #3
phatlasse > Problemet er jo hvis guitaren ikke smider et standard line-out signal ud. Hvis det er for højt, kan det godt skade lydkortet.
Avatar billede noden Nybegynder
18. juli 2003 - 18:36 #4
Der skulle ikke ske noget ved det hvis du ikke sætter pedaler mellem lydkortet og guitaren (Noget som forstærker) og hvis du ikke har aktiv pickup på din guitar!
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 18:36 #5
Ja, men så skal det vel bare igennem en forstærker
Avatar billede superanden Nybegynder
18. juli 2003 - 18:37 #6
Jeg spiller selv en helveds masse el-guitar og spiller det ind på computeren. Og som phatlasse siger giver det det bedste resultat at spille det ind på Line-In porten (den blå).

At det er et onboard lydkort betyder ikke noget og det vil ikke brænde sammen. Kvaliteten på en onboard lydkort er dog ikke altid den bedste. Hvilket resulterede i at jeg købte et bedre lydkort. Men til privatbrug kan du sagtens bruge det uden risiko for kortslutning.

//Anders
Avatar billede superanden Nybegynder
18. juli 2003 - 18:38 #7
Forresten er du nødt til at have tilsluttet en forstærker hvis du vil høre hvad du spiller.! Da Line-In porten ikke gå direkte ud til Line-Out som mic porten gør.
Avatar billede ostechristian Nybegynder
18. juli 2003 - 19:41 #8
Er der nogen risiko for at lydkortet kunne brænde sammen?
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 20:36 #9
Hvis du kører det igennem en forstærker tror jeg ikke der er noget at være bange for....