Avatar billede jenssvensson Nybegynder
18. juli 2003 - 15:28 Der er 4 kommentarer

Nybegynder jeg mangler en FORM

Jeg er lige begyndt at lege med det begreb der hedder server, jeg har sat en gammel maskine til at køre med win98se og derpå installeret Fireserv, med Apache og de ting, oprettet en simpel hjemme-side i Publisher hvor der ligger en bestillingsblanket på, men når jeg så trykker på Knappen "SEND" så skriver den at der er problemer med en form jeg åbenbart ikke har hvad er det ? og hvordan kan jeg få fat i en sådan ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. juli 2003 - 15:35 #1
din bestilling skal jo eksekveres af et script, og formen er der hvori du definerer hvad der skal eksekveres af scriptet,
<form method=post action="dit_script.pl">
# herimellem lave du så din bestillingsseddel
</form>

nu er jeg ikke Perl/CGI kyndig, så hvad der skal gøres i dine scripts kan jeg ikke hjælpe med, men der findes et utal på nettet som du kan kigge på.

P.S. brug en anden editor en Publisher til webprogrammering
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. juli 2003 - 15:36 #2
http://www.scriptarchive.com/ er et sted du kan hente Pelr/CGI scripts gratis
Avatar billede jenssvensson Nybegynder
18. juli 2003 - 15:44 #3
okay jeg har nu hentet den FormMail.pl der ligger der hvilken mappe er den rigtige at placere den i for at det virker ?
Er der noget i den som der skal ændres på ?
Jeg bruger også CoffeeCup som editor til at lave hjemmeside med, men med publisher går jo hurtigt :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. juli 2003 - 22:24 #4
formmail.pl kan du lægge hvor du vil, bare du husker at angive den rette sti i din form, og husk at give den den rette chmod.

der er en udførlig anvisning på hvor dan den sættes op