Avatar billede moegelbjerg Nybegynder
18. juli 2003 - 14:45 Der er 3 kommentarer

brug printer offline

(Win XP Home Ed. med netværk, men ikke delt printer)I den senere tid har min printer fået denne dårlige (irriterende) vane:
Når jeg sætter den i arbejde sker der ikke noget. Hvis jeg så dobbeltklikker på printerikonet nederst til højre og vælger Printer, kan jeg se der er flueben ved "Brug printer offline". Når jeg klikker og fjerner fluebenet får jeg min udskrift.
Printeren virker også fint næste gang, jeg skal bruge den iindenfor den samme windows-session. Men når PC har været slukket og windows er genstartet, skal jeg huske at gå på fluejagt igen før jeg kan få en udskrift.
Ikke noget uoverstigeligt problem, men skide irriterende !
Avatar billede carstengp Nybegynder
18. juli 2003 - 15:10 #1
Det er nok fordi du går ind via ikonet i processlinien.
Prøv at gå ind via kontrol panelet+printere+(den printer der driller)
og fjern fluebenet der og tryk "ok"
Prøv så at genstarte og se om den ikke da virker.
Avatar billede moegelbjerg Nybegynder
18. juli 2003 - 16:48 #2
Det er desværre det samme vindue, man får både via kontrolpanel og når jeg  dobbeltklikker på printerikonet, der dukker op under udskrift.
Jeg har dog naturligvis givet dit råd en chance, men desværre: Det virker ikke.
Tak for forsøget.
Avatar billede thill Nybegynder
19. oktober 2003 - 22:23 #3
Forudsat at du ikke har fået løst problemet, så har jeg et par spørgsmål.
(Hvis dit problem er løst, så luk sagen)
Hvad er det for en printer du har problemet med?
Hvordan er den tilsluttet? (USB, LAN, LPT)
Er dine printer drivere opdateret?
Er Windows opdateret?