Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. december 2000 - 23:09 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Hvad er bedst?? Win 98/ME/2000

Hej alle!

Hvad er bedst?? Win 98/ME/2000

er der et andet styresystem der er bedre end de ovennævnte?

Venlig Hilsen Daywalker123

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 23:10 #1
Windows 2000 vil jeg sige hvis du ikke er den store spille narkoman....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 23:10 #2
ja hvorfor ikke .. - et svar
Avatar billede double-g Juniormester
10. december 2000 - 23:10 #3

Du er skam flot mid dine points, hva\' ?? :-))

Det kommer da helt an på, hvad du vil bruge det til.

Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
10. december 2000 - 23:11 #4
det mest stabile jeg har brugt er win nt.
men hvis man gider at hente de nyeste drivere til
sit udstyr, plejer win98 nu at køre meget godt
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 23:12 #5
Win98 har ALDRIG kørt \"meget \"godt ..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. december 2000 - 23:12 #6
Det bedste er vel Unix, men det får du nok ikke brug for :P
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. december 2000 - 23:13 #7
Double-g.... kig på mine spørgsmål og se hvilke point jeg har givet...

hvis jeg skal bruge det til webdesign og lidt spil?

hvad er så det bedste?

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 23:14 #8
daywalker123:> du har da 59 point..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 23:15 #9
Windows 2000 helt klart!
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. december 2000 - 23:16 #10
nu er det jo ikke det sværeste spørgsmål... men ok så....

hvad skal man give for win2000?
Avatar billede drean Nybegynder
10. december 2000 - 23:17 #11
Windows 2000, der kan man også godt spille en del spil...
Avatar billede drean Nybegynder
10. december 2000 - 23:18 #12
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 23:18 #13
daywalker:> kommer an på hvordan og hvor du køber det ... pirat koster næsten ingenting, men retail koster Win2K prof hvist et par tusine ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 23:18 #14
tusinde ..
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. december 2000 - 23:29 #15
tager jeg fejl eller har microsoft lavet noget der hedder winLINUX?

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 23:30 #16
Microsoft har ikke, men WinLinux 2000 eksisterer .. (har selv D/L\'et den .. 120 Megs)
Avatar billede edderkop Nybegynder
11. december 2000 - 00:14 #17
<tdaugaard>
Jeg vil ikke give dig helt ret når du siger at win98 ikke har kørt meget godt. Sat rigtigt op, så er det nu ikke ringe pt. har jeg 7 pc\'ere der ikke er rebootede i 3 mdr. De kører seti og får ikke et sekunds pause. Jeg har 2 pc\'ere der kører win2000 og det er ikke altid problemfrit. Jeg har endnu ikke kunne køre i 3 mdr. uden boot. Det er nu også nemmere at finde drivere til win98.
Vedr. spil er det også nemmere at benytte win98.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. december 2000 - 00:27 #18
edderkop:> forestil dig flg. på Win98 SE; 80 MB ram og unlimited page file space (>8 GB)..

Outlook
6xIE vinduer
Visual InterDev kører
Visual Basic med et halvstort projekt åbent
CuteFTP der henter en fil
Paint Shop pro der viser et billede
ICQ
PWS

læg det sammen og du får: 0% i ledige systemressourcer .. det er ALDRIG sket for mig på Win2K ..
og fysisk hukommelse er nede på 0-3 MB
Avatar billede edderkop Nybegynder
11. december 2000 - 00:57 #19
<tdaugaard>
Jeg kan godt se dit problem, men jeg har ikke været i den situation da jeg har 256 MB ram og 12 GB page file til rådighed.
Der er dog fordele og ulemper med begge OS\'er. Eksempler som du sætter op kan jo også bruges om win2000, alene system krav er højere end win98.
Når alt kommer til alt så er det også et spørgsmål om hvor meget tid man har til rådighed og hvilken kendskab man har til de forskellige systemer, for der er temmelig stor forskel på de to OS\'er
Jeg syntes dog at der er ting i win2000 der er nemmere at administrere end i win98.
Avatar billede janbach Nybegynder
11. december 2000 - 10:01 #20
Hvar end du gør, så lad være med at installere Windows ME. Efter at have installaleret det på min bærbare kunne jeg ikke engang afspille ting i Winamp. Hvis du ikke ønsker at spille vil jeg foreslå Windows 2000. Da jeg både spille og laver alt mulig andet harr jeg lavet en Dual Boot hvos jeg både har Windows 2000 og Windows 98, det er den bedste løsning for mig.
Avatar billede moykal Nybegynder
14. december 2000 - 11:04 #21
Det kommer som sagt an på hvad pokker du vil. Til spil etc. er DOS-windowserne vel de bedste. Men Win2k er fantastisk godt, hvis du er app-udvikler. Linux er fedest, hvis du vil regne rigtigt stærkt, eller synes at X og enlightenment er for godt. Hvorfor kører du ikke blot alle ind og tester dem. Der er jo en fin boot-manager med i de fleste ikke-DOS\'er, hvorfor du også bør installere dem først. Ellers kan du jo også lege lidt med FreeBSD, Solaris til X86, Sco... disse er alle ligesom linux unix\'er. Som nævnt ovenfor kan du jo også prøve:

http://www.winlinux.net/

og hvis du vil køre flere samtidigt kan du enten lege med Wabi fra Caldera eller vmware, der er for godt.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
14. december 2000 - 16:44 #22
udmærket svar.... men hvis jeg nu spiller lidt.... men mest laver webdesign, altså graffik  osv..... hmm teste dem alle? det er \'lidt\' dyrt at købe dem alle...
Avatar billede double-g Juniormester
14. december 2000 - 20:49 #23

Windows2000 kan da sagtens spille alle de nye spil, der kører DirectX. Og faktisk så kan den også spille en del af de gamle.
Så det kommer også an på, hvad du gerne vil spille.

Avatar billede moykal Nybegynder
14. december 2000 - 23:09 #24
Tjah - Windows2000 koster jo lidt, så hvis du har en gammel legal Win98, så kan du jo køre Linux ind, det koster intet... og så teste om du er tilfreds med at køre Windows98 i et VMWare-window... VMWare kan du gratis prøve en måned. Men ja - pånær gamle børnespil til min datter, har jeg ikke haft nogle problemer med Win2k... for godt...
Avatar billede maxburner Nybegynder
02. januar 2001 - 15:01 #25
Jeg vil gerne også kommentere dette...

Jeg synes klart at Win98SE, med rigtigt hardware, nyeste update
Kører klart mest stabilt, hurtig og nem at bruge....Alle spil virker i win98se

Jeg har ikke geninstallere min win98se i 10 mdr...altså siden jeg byggede min maskine op....og nu hvor jeg måtte skifte min HD ud med 45gig..

Husk også lige at win2000 og ME er CPU krævende....
Betyder meget ved grafik og Videoredigering at have et hurtigt OS.

Win2000 fylder en del og er resourse krævende...Har prøvet at installere Win2000
engang.. men slettede det igen... da jeg skulle teste det for nogle måneder siden.

WinME bruger en \'spejl\' fil på din harddsik der fylder ligeså meget som du har ting installeret... en skult fil i roden på hver partition, og kan ikke slettes... Eks.. hvis du har 2 gig installeret er der også tilsvarende 2 gig \'backup\' fil liggende....
Det er en \'fejl\' fra MicroSoft\'s side, som MS er blevet opmærksom på problemet, og skulle ikke undre mig at der komme en WINMESE version *GGG*

Min venner kører også ME... de har ikke så mange problemer med den,.. men er ikke felfri..

QNX, BeOS og Linux (UniX) hvis vi kigger bortset fra amiga\'ens OS, så er disse operativ system nok mest effektive/optimeret og stabile kodet OS til PC...

maxburner
Avatar billede boegh2 Nybegynder
25. januar 2001 - 18:11 #26
WINLINUX duer da også kun hvis du allerede har installeret windows i forvejen og det er kun windows 95/98