Avatar billede hamderper Nybegynder
18. juli 2003 - 10:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

backup af data på serveren

Jeg vil gerne lave backup af mine data på serveren, nogen der har et bud på det?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
18. juli 2003 - 10:24 #1
jeg vil forslå dig et image program så som ghost eller drive image til at gøre det så her du ingen problemmer. hvis du har  et af de nævnte programmer ups det skal nok være drive image når det er en server men det vil jeg nu anbefale dig.
Avatar billede hamderper Nybegynder
18. juli 2003 - 10:27 #2
Jeg tænkte på et program som automatisk overfører data fra en disk til en anden...  hvad med en båndstation måske? det skal foregå rutinemæssigt uden jeg skal tænke på det.
Avatar billede kim Nybegynder
18. juli 2003 - 10:28 #3
Hvad med en at bruge det indbyggede backupprogram som ligger på serveren
Avatar billede hamderper Nybegynder
18. juli 2003 - 10:30 #4
øhhh hvor, hvad, hvordan?  :O)
Avatar billede hamderper Nybegynder
18. juli 2003 - 10:31 #5
jeg er total blank
Avatar billede kim Nybegynder
18. juli 2003 - 10:33 #6
så laver du en batfil så den tager automatisk backup der skal stå
ntbackup backup C: /b /d"Total backup" /t normal /v
Avatar billede hamderper Nybegynder
18. juli 2003 - 10:34 #7
jamen det skal foregå automatisk... fx. en gang om ugen
Avatar billede kim Nybegynder
18. juli 2003 - 10:34 #8
du skal selvfølgelig have en båndstation på din server
Avatar billede hamderper Nybegynder
18. juli 2003 - 10:37 #9
så køber jeg sådan en :O)
Avatar billede kim Nybegynder
18. juli 2003 - 10:41 #10
Du skal bruge schedules som hedder AT på windows nt.
Du går ind ind i cmd og skriver AT ? så kan du se syntaskten til scheduleren.
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. juli 2003 - 10:43 #11
Når du køber en båndstation, skal du vide, at en ordentlig kvalitet (=sikker backup) er relativ dyr. De koster fra ca. kr 10.000 og op (ex. DLT1). Båndene koster ca. kr. 500/stk.

Hold dig fra DAT streamere - populært sagt er det et "video bånd i et backup drev". Sikkerheden er meget lavere.

JP