Avatar billede darkside Nybegynder
18. juli 2003 - 10:03 Der er 15 kommentarer og
9 løsninger

BSD Site Bedømmelse

Tja ikke så meget at skrive, bedøm løs ;)
http://edesigns.dk/site/

/DS

Det skal lige siges at siten slet ikke er færdig endnu, det er kun en halv beta udgave.
Avatar billede balthazar Nybegynder
18. juli 2003 - 10:07 #1
Synes umiddelbart det er et fedt design.

Måske kunne du udnytte pladsen mere? Jeg sidder godtnok med en opløsning på 1280*1024, hvor der altså er lidt rigeligt luft til kanterne, men det er jo en smagssag.
Derudover synes jeg du mangler lidt kontrast mellem baggrundsfarven og farven på teksten. Det bliver lidt anstrengende for mine øjne at læse i længden.
Avatar billede darkside Nybegynder
18. juli 2003 - 10:09 #2
Det med teksten er jeg klar over, der bliver senere lavet så man kan vælge en hvid baggrund mens man læser artikler,d et skulle ikke være nødvendigt med det andet ;)

Sidder selv i samme opløsning, og tja der er godt med plads, men siten er oxo lavet efter 1024x768 ;)
Avatar billede fet321 Nybegynder
18. juli 2003 - 10:09 #3
Det ser OK ud.
Et par småting:
Titlen i topbanneret står måske lidt for utydeligt.
Den blå baggrundsfarve bagved indholdet er for mørk.
Vælg evt. en arial eller verdana font til teksten, så den passer sammen med logo og menu-skrift.

/fet321
Avatar billede proware Nybegynder
18. juli 2003 - 10:10 #4
pæn side

men som balthazaz siger så syndes jeg også godt du kunne udnytte pladsen lidt mere eller lave tabeller lidt mindre

Men ellers godt arbejde
Avatar billede fet321 Nybegynder
18. juli 2003 - 10:11 #5
En enkelt ting til.
Farven på URLs i bunden af siden gør dem ulæselige på den baggrundsfarve.
Avatar billede keysersoze Guru
18. juli 2003 - 10:12 #6
siden virker meget mørk hvilket måske ikke gør så meget - men så skal teksten være en del lysere. Teksten er alt for svær at læse.

hastigheden er også et problem - jeg sidder og på 2mbit linie og det tager helt vildt lang tid at få en side frem. Om det er din skyld eller hosten ved jeg ikke, men hastigheden skal i hvert fald op

mouseovereffekten på knapperne er også aaaaalt for langsom

knapperne og topbilledet syntes jeg sådan set er flotte - så det er lidt synd at stilen ikke køres til ende; selve indholdstabellen er gabende kedelig i forhold til så den skal helt klart lives op.

et par gode ting og et par dårlige ting - leg noget mere med teksten og få siden til at hænge stilmæssigt mere sammen :)
Avatar billede darkside Nybegynder
18. juli 2003 - 10:12 #7
fet321, Ændrer font til Arial eller Verdana, og links i bunden skal oxo laves om, har bare ikke nået det endnu, det er ikke det der er vigtigst! ;)
Avatar billede fet321 Nybegynder
18. juli 2003 - 10:13 #8
Sidder på 256 adsl, og hastigheden fejler ikke noget.
Avatar billede darkside Nybegynder
18. juli 2003 - 10:14 #9
keysersoze, Hastigheden er min skyld, siden skal hostes et andet sted, ligenu ligger den bare på min private test server.. det er kun en 512/128 såh ;)
Og som skrevet lidt længere oppe gør så man kan smide hvid baggrund på artiklerne, så skulle det problem jo være løst, det er jo nok ikke nyheder folk kommer for at læse ;)
Avatar billede fet321 Nybegynder
18. juli 2003 - 10:14 #10
darkside >> OK. Så venter jeg med flueknepningen, til du er nået lidt længere ;)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
18. juli 2003 - 10:22 #11
darkside den er  flot flot det må man sige men som keysersoze siger virker den mørk  men det kan jo være at det er meningen det kan jeg jo ikke vide men flot er den keep up the good work......
Avatar billede amiedk Nybegynder
18. juli 2003 - 10:45 #12
Hej

Jeg har så en anden mening. Jeg synes ikke den er for mørk. Kan godt lide det spil der er mellem menu og bagrundt.

Dog synes jeg at teksten i topbilletet skal fremhæves mere. Der er mange detaljer i det billede og det gør at teksten ikke bliver det primære.

Du skal også lige have set på din kode til din menu. ( alt=" " delen ) Det skal alt være med stort forbogstav og din Tak til skal lige have et mellemrum :)

Og en sidste ting .. du skal have kombrimeret dine billeder. Siden er sindsyg langsom selvom man har en hurtig forbindelse. Tør slet ikke at tænke på hvor lang tid det tager hvis man har modem forbindelse *gaaaab*

Sommerhilsner
Malene
Avatar billede amiedk Nybegynder
18. juli 2003 - 10:46 #13
hov .. glemte lige at sætte den til svar, hvis du nu synes jeg har givet dig rigtig kritik :)
Avatar billede darkside Nybegynder
18. juli 2003 - 10:50 #14
amiedk, Grunden til at den er så langsom er at den kører på min testserver, den står kun på en 512/128 kb forbindelse, siten skal nok blive hurtigere når den skalud og ligge på sig eget domæne! ;)
Avatar billede amiedk Nybegynder
18. juli 2003 - 11:15 #15
ahhh det giver jo mening .. jamen fint, så bliver den jo ikke langsom når den kommer rigtigt op :)
Avatar billede zerana Nybegynder
18. juli 2003 - 13:00 #16
Hej!
Jeg synes at det øverste billede er helt vildt flot, og derfor at den tekst der står i det er alt for kedelig, det fortjener en mere indbydende og spændende font. Det er også som om de flotte knapper og billedet lægger op til meget mere end selve indholdet byder på rent visuelt. Jeg vil foreslå at der bliver arbejdet mere med designet af det blå felt hvor teksten står i, både for at give et godt helheds intryk, men også for at skabe videre interesse for brugeren med hensyn til indholdet. -igen vil jeg sige wow hvor er knapperne, topbilledet flotte og godt farvejusteret!
Avatar billede pyha Nybegynder
18. juli 2003 - 13:46 #17
Jeg er enig i at Arial er bedre end den anvendte skrifttype.

I ØVRIGT:... Hvorfor VIL folk absolut skæmme deres ellers nydelige design (som de sikkert har brugt blod, sved osv. på) med diverse "W3C" - klistermærker?
Brugeren er sku' da ligeglad bare siden kører som den skal ;-)
Avatar billede mpj86 Nybegynder
18. juli 2003 - 19:58 #18
Nice design!!

Men det tager for langt tid at hente siden ind :(

Og så måske en anden skrifttype!
f.eks verdana
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
19. juli 2003 - 00:19 #19
Billederne er ret flotte, men siden mangler et sted for folk der ikke ved hvad BSD er .. og forklare dem lidt om det..

ellers er det da meget fint :)og jo så en anden skrifttype måske :) som de andre også siger , tahoma eller Verdena.. oooog så skal de dersens "Takker" væk , efter min mening... Men billederne er godt lavet :)
Avatar billede amadeus Nybegynder
19. juli 2003 - 02:28 #20
Hvis man holder øjnene i midten af siden (dvs. ved brødteksten), så virker menu-knapperne helt provokerende livlige. Derfor mener jeg at du enten laver indholds-ruden meget mer livlig, eller at du ændrer designet på knapperne. Jeg mener helt klart at du skal vælge det første, da det er nogle rigtig fede knapper du har fået lavet dig der.
Avatar billede darkside Nybegynder
18. august 2003 - 12:43 #21
Siden har skiftet har fået nyt link
http://www.bsd-guides.dk/

Og der er blevet ændret en del småting, så hvis der er nogen der har lyst til at bedømme den igen, så ville det være nice! ;)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
18. august 2003 - 18:36 #22
De fine grafikker du har lavet til knapperne fylder helt vildt....
F.eks. [Forside] knappen -  den fylder 21,8 KB. Jeg prøvede lige at downloade den og gemme den i photoshop. Her fik jeg den til at fylde 1,87 KB uden tab af detaljer! Altså ca. 11,5 gange mindre - hvilket er 11,5 gange hurtigere loadet.

Da der er 8 knapper der skal loades vil det ca. sige 8 x 21,8 KB = 174,4 KB

Eller vi kan sige 8 x 1,87 KB = 14,96

Stor forskel....
Avatar billede amiedk Nybegynder
18. august 2003 - 18:39 #23
Stadigvæk flot og simpel, men den er stadigvæk sindsyg langsom. Hvis den stadigvæk køre på din testserver, så prøv at få den ud et rigtigt sted, så man kan få det helt rigtige indtryk af siden.

Synes stadigvæk at navnet i dit topbillede godt kunne fremhæves mere. Det falder for meget i baggrunden.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
18. august 2003 - 18:42 #24
Du kunne jo evt. lægge en style på inputfelterne og knapperne under [KONTAKT] så de ikke har det kedelige standard windows/3d look.

F.eks så de bare bestod af en tynd lyseblå streg - med en anden baggrundsfarve i.