Avatar billede neo4650 Nybegynder
10. december 2000 - 21:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Javascript til webserver (SMS)

Jeg har en webserver (win nt 4.0) og har hørt snak om at der findes et program eller javascript som kan sende en sms til ens mobiltelefon hvis der enten er fejl på serveren eller hvis den går ned er der nogen der kender dette program eller script.?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
10. december 2000 - 21:20 #1
hvis den går ned så kan den jo ikke sende noget? *GGG*

Jeg ved at der findes nogle online services, der kan holde \"øje\" med om din server er tilgængelig, og sende en besked eller ringe dig op på en pager hvis den går ned. Men noget, der skulle køre på selve den server, der kan gå ned, er urealistisk. For hvis den går RIGTIG ned så er der intet, der kan garantere at nogen som helst advarsels-script mm bliver udført.
Avatar billede black-dragon Nybegynder
10. december 2000 - 21:25 #2
Du kunne selvfølgelig sætte en ANDEN server op til at holde øje med at den FØRSTE ikke går ned... men hvad nu hvis den anden går ned? Skal du så ikke bruge 10 andre til at holde øje med den?
Spøj til side.
Men, du kan faktisk godt bruge et program, men ikke et script - hvis serveren går ned er der bare den mulighed at det ikke kun er serverprogrammet der går ned, men hele comp\'en. Dvs. at du ikke kan sende nogetsomhelst til nogensomhelst, kun i meget få tilfælde.
Avatar billede neo4650 Nybegynder
10. december 2000 - 21:32 #3
Altså *GGG* jeg mener jo ikke at hele maskinen går ned men kun webserveren derfor er den jo stadig online men virker bare ikke, jeg ved med 100 % sikkerhed at det program findes ved bare ikke hvad det hedder eller hvor jeg kan finde det
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. december 2000 - 21:33 #4
Go\' jagt :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. december 2000 - 00:18 #5
Tror du ikke det var bedre om du valgte en linje leverandør der ringede hvis linjen var nede.

Måske findes der er program hvis serveren går kold, der findes jo så meget, men sikker ikke til at betale.. også er programmet sikker også nede.. ;o)
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. december 2000 - 02:07 #6
Og dog...

Hvis du skulle have en lille 486\'er stående...

Kobl da denne på dit netværk, installer linux på den og hent NetSaint !

Den kan ALT !
Avatar billede dar Nybegynder
14. december 2000 - 12:19 #7
For helvede! Det kan sguda ikke være værre end at man fedter ind i vb og kringler et lille program der pinger ens server ud i evigheden. Hvis det program, hvilket selvfølgelig er installeret på en anden server, ikke kan få fat i ens egen server, sender den en email/sms. Hvis ikke man kender nogen der har en server er det heller ikke så slemt: Man ofrer 30 point på et spm, der går på at man vil have kylet programmet ind på en eller anden \'eksperts\' server.

Avatar billede dar Nybegynder
14. december 2000 - 12:20 #8
Det skal lige siges at jeg er en spasser til netværksfunktioner i VB, så jeg laver ikke noget \'lille program\'...
Avatar billede neo4650 Nybegynder
24. december 2000 - 15:13 #9
Jeg har nu fundet programmet det hedder server alive men det fantes jo ikke var der nogen der påstod men det gør det altså.
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. december 2000 - 15:15 #10
Så vil vi da meget gerne høre hvor du fandt det gerne en pris og URL til evt. download af det.