Avatar billede glad_mand Nybegynder
17. juli 2003 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PE_DUPATOR.1503, Win ME, ingen CD adgang

Jeg har læst om en andens problemer med den samme virus her på siden, men mit store problem er, at jeg kun kan få windows igang i fejlsikret tilstand, og derfra kan jeg ikke indlæse min nyindkøbte (lidt for sent) Norton 2003, da CD rom drevet ikke er aktivt. Ligeledes kan jeg ikke få netadgang, da modemmet ligeledes er deaktiveret i fejlsikker tilstand. Jeg har startet masknen direkte fra norton cd-rommen, men den finder ikke dupator!?!. Det lykkedes at få maskinen igang på normal vis, det eneste der manglede var musen, men efter en genstart var den gal igen. Dette giver sig udslag i, at maskinen stopper af sikkerhedsmæssige grunde. ved en reset starter den så i fejlsikret tilstand. Nogle gode ideer?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. juli 2003 - 22:21 #1
Hent F-prot, den scanner din PC i ren DOS og kræver kun to disketter.
http://www.avirus.dk/avirus.htm - F-Prot DOS virusscan
Avatar billede fromsej Praktikant
17. juli 2003 - 22:27 #2
du booter fra diskette 1, når den beder dig om det sætter du disk 2 i.
Her får du en menu, vælg punkt 2 så alt bliver scannet.
Det tager lang tid men er nok din bedste chance.
Avatar billede glad_mand Nybegynder
17. juli 2003 - 22:54 #3
Jeg sidder nu med 2 disketter, og føler mig lidt mere ovenpå. Den angrebne PC står i min forretning, og jeg kan derfor først prøve disketterne med f-prot i morgen. Derfor modtager jeg stadig gerne forslag, i fald fromsejs's belønnede forslag ikke virker :-)

Tak fromsej
M
Avatar billede fromsej Praktikant
17. juli 2003 - 23:14 #4
Velbekomme.*S*
Hvis det ikke hjælper, vender du bare tilbage, jeg tager godt nok på ferie et par dage, men er trods alt ikke uundværlig.*S*
Avatar billede yeti Nybegynder
18. juli 2003 - 08:39 #5
God ferie formsej (-:þ
Avatar billede fromsej Praktikant
18. juli 2003 - 08:46 #6
Takker, og jeg er spændt på om Eksperten er der endnu, når jeg kommer tilbage. ;o)
Avatar billede glad_mand Nybegynder
19. juli 2003 - 09:23 #7
F-prot fik tilsyneladende has på dupator, men jeg har nu andre problemer. Under opstart lukker systemet ned med en Windows beskyttelsesfejl. Har spurgt om dette under styresystemer. øv øv og tre gange øv.