Avatar billede funder2000 Nybegynder
17. juli 2003 - 21:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke formatere

hej jeg ville dele min pc op i flere partioner, så jeg satte xp cden i og genstartede og det hele gik godt indtil jeg skulle oprette en partion.
jeg kom dertil hvor den siger tryk o for at oprette en partion i det ledige område tryk L for at slette den markerede partion der var kun en partion det var C: og den kunne jeg ikke slette da den indeholdte instalation's oplysninger så gik jeg ud i kommando-promt for at formatere C: så jeg bare kunne installere det hele forfra men det gav den mig heller ikke lov til kan det være fordi at det er en bærbar og der ligger en (pakket) installation af xp hvis ja hvordan slettes den helt. så hvad gør jeg nu på forhånd tak!
Avatar billede fromsej Praktikant
17. juli 2003 - 21:43 #1
Booter du fra CDén?
Avatar billede bredker Nybegynder
17. juli 2003 - 21:43 #2
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boote på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Nu fortæller den dig at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.

Bid mærke i punkt 8.

Lånt af fromsej , som har hugget den fra resten
Avatar billede funder2000 Nybegynder
17. juli 2003 - 22:06 #3
:bredker
har sendt dig en mail?
Avatar billede bredker Nybegynder
17. juli 2003 - 22:16 #4
svar
Avatar billede bredker Nybegynder
19. juli 2003 - 16:03 #5
hvordan går det