Avatar billede roedz Nybegynder
17. juli 2003 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Tjek lige det her oplæg

kan jeg lokke til at tjekke det her designoplæg til en restuaurant.

http://www.9ia.dk/weis-stue_dk/

Vælg flag (de kommer alle det sammen sted hen!!)

Selve linket "restuaurant" i topmenuen virker... men der er ingen funktioner endnu...
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 15:38 #1
Teksten "velkommen" det tekst nedenunder skal måske ligge lige med hinanden... Men ellers en fint og rent layout, med gode farver...
Avatar billede zerana Nybegynder
17. juli 2003 - 15:40 #2
Hej roedz...umiddelbart ser det fint ud, der er kun en ting der slår mig: det brune mellemrum der er oppe øverst imellem logoet og billedet, virker mærkeligt på mig. Måske skulle du tone billedet lidt ud, eller ihvertfald overveje om der er noget andet du kan gøre for at undgå den brune kasse. Derudover kunne du også overveje om tekstfelterne (alt det hvide) behøver at gå hele vejen ud af skærmen forneden...har du så meget tekst så du for brug for pladsen er det selvføli ok, men ellers har det en meget bedre effekt hvis man laver en "bund" - det er hyggeligere, og giver et mere gennemført udtryk. -forstår du hvad jeg mener? ellers god side, som jeg tror på rammer målgruppen fint.
Avatar billede botha1 Nybegynder
17. juli 2003 - 16:01 #3
Flot side, flot design til målgruppen.
Men jeg synes flagene bliver væk, der falder i med baggrunden og ser "pløret" ud
Avatar billede htmlaga Nybegynder
17. juli 2003 - 20:38 #4
Selve linerne i det øverste billede er ren katastrofe...
Avatar billede amiedk Nybegynder
18. juli 2003 - 10:32 #5
Hep
Har lige luret rundt på det site og det ser jo fint nok ud. Jeg har dog en lille smule kritik, som efter min mening vil gøre det hele meget bedre :)
- Det er rigtigt som de andre har svaret herinde omkring flagene. Den er gal der.. det virker somom det er nogle store billeder, som er blevet gjort små og det ser forkert ud. Enten skal du have andre flag eller du skal have noget mere kontrast mellem flag og baggrund.
- Den lille "tilbage" pil du har i menuen, skal enten væk fra forsiden, da den ingen funktion har, eller væk fra alle siderne. Nu ved jeg jo ikke om der kommer mange undersider under alle menuerne, så det giver mening at have den lille tilbage knap, eller man bare kan trykke på en af top menuerne.
- Jeg kan godt lide dit layout. Simpelt og stilet. Jeg ved dog ikke hvordan jeg har det med den mørkebrune farve. Enten er den lidt for mørk eller lidt for lys, men det er jo en smags sag :)
- Dine billeder - både i top, i menu og under selve retterne, er utydlige. Somom de er sløret. Du vil få en meget bedre efekt og "ren" side, hvis de er mere skarpe. Man har lidt en følelse af at man er halvstiv når man ser på dem :)

Nå-men .. det var bare lige min mening.. håber du kan bruge det til lidt :) .. ellers en flot side :)

Sommer Hilsner
Malene
Avatar billede amiedk Nybegynder
18. juli 2003 - 10:47 #6
Hov.. glemte lige at sætte den som svar, hvis du nu synes at jeg fortjener lidt point :)

Malene
Avatar billede prowler Nybegynder
19. juli 2003 - 07:58 #7
Hej roedz

Jeg er enig med zerana, det første jeg lagde mærke til, som irriterede mig lidt, var det område oppe ved banneret, det virker simpelthen tomt. Du skal have lavet en form for banner... gerne med billedet i baggrunden, som transparent måske?

Jeg bryder mig heller ikke om den brune farvei venstre side... synes den er for "rød", ville gerne se farven, men mere grå og lys. Føler at den brune farve nærmest "hiver" øjnene til sig, når man forsøger at læse midt på skærmen.... Tror simpelthen at kontrastforskellen mellem de to farver er for stor :-(

Nu har jeg "leget" lidt med farven (håber ikke du har noget imod det). En mårk grøn farve er fandme flot ude til venstre som baggrund. Prøv eventuelt farvekode "#1E2D1A" eller noget i den stil. (Desuden er den formel og beroligende, og den grønne farve kan psykologisk forbindes med mad og friskhed, som er vigtigt for et spisested)

Et par gode råd, håber du kan bruge dem ;-)
Mvh. Martin
Avatar billede prowler Nybegynder
19. juli 2003 - 08:02 #8
Hov.... forresten... Fik jeg sagt at det er et rigtig flot layout?! :-)

*En m"Ø"rk grøn farve er fandme flot ude til venstre som baggrund.

Klø på!
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
21. juli 2003 - 08:54 #9
Dine billeder er ikke af en god nok kvalitet de virker som om de er gemt i en meget lav kvalitet og det er nok ikke det din kunde ønsker at udstråle