Avatar billede dreamcode Nybegynder
17. juli 2003 - 12:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Integration til Exchange Server 5.5+

Jeg er ved at lave et intranet, og har en ide om at ville integrere med Exchange. Da jeg skal kunne afvikle dette intranet på både Win/*Nix er CDO out of the question .... jeg mener at kunne huske at det kan gøres med LDAP....

Eksempler ... Tutorials ... Forslag ... Litteratur ????

Bring it on .... dazzle me!
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2003 - 13:00 #1
du kan gøre noget med ldap. men det er ikke meget, cdo er meget stærkere og jeg forståe ikke helt problemet (måske fordi jeg ikke tror jeg forstår *Nix helt rigtigt)

Jeg prøver at finde noget til dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2003 - 13:02 #2
først vil jeg anbefale denne, selvom jeg ikke er sikker på at LDAP behandles her, men den giver et godt overblik over hvordan exchanges databaser sidder sammen og fungere

http://www.microsoft.com/mspress/books/5517.asp
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2003 - 13:03 #3
*nix er vel bare "Unix diverse varianter"
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2003 - 13:16 #4
Tak Arne, det hjalp lidt, men CDO hænger vel kun snævert sammen med IIS og dermed kan resten af nettet vel sagtens være "Unix diverse varianter". Ved at vælge en ASP baseret web tilgang, skal kun serveren være en IIS og CDO kan bruges fuldt ud.

Nu spørger dreamcode specifikt om LDAP, så det prøver jeg lige at finde først
Avatar billede dreamcode Nybegynder
17. juli 2003 - 13:22 #5
Jeg vidste ikke om jeg skulle acceptere eller afvise ... skal nok kigge på bogen, men afventer yderligere om LDAP :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2003 - 13:28 #6
helt iorden, bogen er god at blive klog på, jeg forsøger at finde noget til dig
Avatar billede dreamcode Nybegynder
28. juli 2003 - 09:52 #8
Nå ... de links der hjalp ikke ret meget, det kan nemlig ikke lade sig gøre med ldap at få dat i mail/kalender data fra exchange!