Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
17. juli 2003 - 12:17 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Indsætte wordtabel som objekt i word.

Jeg vil kunne indsætte en wordtabel som et objekt med gridpunkter, og det skal indsættes i word.
Jeg har fundet en måde at gøre det på, nemlig som følger:
copyclip tabellen, dernæst "indsæt speciel" i Rediger-menuen, indsæt som billede eller udvidet billede, og vupti kommer det ind i word. MEN - det er ikke hele tabellen. Den er skåret i begge sider, så flere kolonner mangler.

Jeg har Windows 2000 og Office XP.

Mit spørgsmål lyder så: hvorfor gør den det? eller alternativt: er der en anden og bedre måde at gøre det på?

hilsner
Nikkelheimer
17. juli 2003 - 12:21 #1
Prøv at indsætte tabellen i en tekstboks i stedet.
Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
17. juli 2003 - 12:55 #2
Meningen er, at jeg vil kunne justere størrelsen på tabellen på een gang (ved at trække i gridpunkterne) uden at skulle justere hver eneste celle/kolonne/række.

Hvis jeg bare indsætter med kopiér/indsæt i en tekstboks, kan jeg ikke justere størrelsen på tabellen på een gang.

Og hvis jeg gør som jeg beskrev ovenstående, blot med indsættelse i en tekstboks i stedet for, bliver resultatet stadig, at der mangler nogle kolonner.
17. juli 2003 - 13:57 #3
Kopier Wordtabellen og indsæt den i et grafik-program.

Gem som GIF-fil

Indsæt GIF-filen i Word, og du kan ændre på størrelsen.
Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
17. juli 2003 - 17:13 #4
Nu har jeg forsøgt at kopiere/indsætte i Microsoft Paint, og der sker nøjagtigt det samme, nemlig at nogle kolonner bliver klippet af.

Jeg skylder måske at sige, at tabellen er oprettet på et A3-papir og fylder 75kb, selvom jeg ikke helt kan sige, hvilken forskel det skulle gøre.
17. juli 2003 - 17:42 #5
Prøv at indsætte billedet, som du nævner i dit spørgsmål:
Rediger->Indsæt speciel, vælg som billede.
Nu indsættes en grafisk kopi af din tabel. Træk denne til en af siderne, så du kan se hjørnerne af objektet.
Træk nu i hjørnet til du når en passende størrelse, og flyt hele tabellen ind på papiret.
Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
18. juli 2003 - 08:33 #6
Jeg har hele tiden kunnet se hjørnerne af objektet, og de manglende kolonner dukker derfor ikke op blot ved at trække i hjørnerne - den del af tabellen, der er med, bliver blot større.

Når jeg kopierer/indsætter tabellen på almindelig vis, kommer det hele med, så hvorfor pokker kommer det så ikke med, når jeg indsætter speciel...

Det er pokkers irriterende.
Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
18. juli 2003 - 09:05 #7
Ved indsættelse af udklipsholder i andre programmer end word og excel mangler der kolonner.
18. juli 2003 - 12:13 #8
Hvis det kun er ved indsættelse i andre programmer end Word og Excel at der mangler kolonner, vil jeg gerne høre om du har afprøvet mit forslag fra 17/07-2003 17:42:22.
18. juli 2003 - 12:32 #9
Du har sikret dig, at der er plads til det du indsætter. En tabel fra et A3 dokument skal selvfølgelig indsættes på et A3-dokument igen.

Efter du har indsat som billede på et A3-ark kan du gøre objektet mindre, kopiere det igen, og indsætte på f.eks. at A4-ark
Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
18. juli 2003 - 12:49 #10
Jeg har afprøvet forslag fra 17/7 17:42. Jeg kan se alle 4 hjørner fra start, så det er ikke nødvendigt at trække i dem.

Jeg har selvfølgelig også forsøgt det hele med indsættelse på A3-papir, men det gør ingen forskel.
18. juli 2003 - 12:55 #11
Kan ikke på nogen måde fremprovokere de problemer, du nævner.

Det kan skyldes et problem i dit dokument. Indeholder et "fabrikshemmeligheder, eller må vi se dokumentet?
Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
18. juli 2003 - 13:15 #12
I kan godt se det - har lige fjernet "følsomt" info.
Har du en email, eller hvordan gør man?
18. juli 2003 - 13:16 #13
Du kan sende til ejje@sisimiut.gl
Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
18. juli 2003 - 13:26 #14
nu skulle du have fået det.
18. juli 2003 - 14:54 #15
Jeg kan heller ikke fremprovokere fejlen med din tabel.

Jeg kopierer den, og kan indsætte almindeligt i Word, Excel, Paint og PhotoShop.
Jeg kan indsætte som billede i Word, og se hele tabellen, selv i et A4-dokument efter resize.

Har du selv prøvet med det nye dokument?
Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
18. juli 2003 - 15:08 #16
ja, har prøvet med det nye dokument.
Jeg sender dig lige et eksempel på, hvordan det ser ud, pr. mail.
Avatar billede nikkelheimer Nybegynder
21. juli 2003 - 12:21 #17
Tak for tilsendte. Dejligt at se, at det kan lade sig gøre. Efter endnu flere forsøg, efprøvning på forskellige computere og forsøg i photoshop, kan jeg nu se, hvad pokker det er jeg gør galt.

Efter indsættelse i word skal jeg blot trække ud i den side af billedet, hvor der mangler kolonner, med funktionen "beskær billede" fra værktøjslinien
"Billede".
Jeg har før blot trukket i hjørnerne, og det gjorde jo bare at dokumentet blev større.

Erik Juul, du skriver det jo ganske rigtigt d. 17/07-2003 17:42:22: Træk denne til en af siderne, så du kan se hjørnerne af objektet! - og refererer endda til det senere.
Det er fuldstændig korrekt, og jeg opfattede det bare forkert. Det beklager jeg.
Nu skal du have mange tak for din hjælp og den tid du har brugt på det.

Nikkelheimer / Pernille