Avatar billede michael1265 Nybegynder
17. juli 2003 - 12:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ATI Tyan 9500 Pro crash

Har lige købt et ATI Tyan 9500 Pro, og sat det i maskinen. Har prøvet flere forskellige drivere, også de nyeste, men uanset driver så chrasher den i 3dmark 03, vil ikke køre spil, melder fejl i opstart, og sidst men ikke mindst.... nu vil den ikke vise billede på skærmen overhovedet, andet end i fejlsikret tilstand.

Er der nogle der har oplevet lignende, og ved hvad det kan være eller er der tale om en hardwarefejl på kortet ?

Har en ven med Saphire 9700, med lidt af de samme problemer, måske det er ATI som konflikter med et eller andet.

Min maskine:

Athlon 2000+ XP
512 DDR
ATI Tyan 9500 Pro
OS: Win XP
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 12:12 #1
Prøv evt. med de nyeste drivere til dit chipset
Avatar billede michael1265 Nybegynder
17. juli 2003 - 12:14 #2
BIOS har jeg lige opdateret, hjalp ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 12:17 #3
Nej ikke BIOS. Driveren til dit chipset...
Hvilke bundkort har du ?
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 12:23 #4
Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilsstand, og så fjerne ALLE drivere til dit grafikkort, og herefter reboote....
Avatar billede michael1265 Nybegynder
17. juli 2003 - 12:25 #5
DFI AD77 Infinity
Avatar billede michael1265 Nybegynder
17. juli 2003 - 12:26 #6
Jep flere gange endda, uden held
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 12:33 #7
Avatar billede michael1265 Nybegynder
17. juli 2003 - 12:44 #8
Det hjalp ikke. Nu fryser hele maskinen under opstart. Altså sort skærm. Computeren kører, men der er ikke noget billede på skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 12:56 #9
Prøv en repair af din Win XP

følg denne guide slavisk:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.

6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
Avatar billede michael1265 Nybegynder
17. juli 2003 - 13:17 #10
Comuteren fryser efter den har indlæst installationsfilerne, så jeg når ikke engang at "Agree/Godkend licens F8"

Det er vildt mærkeligt
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 13:19 #11
Jeg tror ikke dit kort har det særligt godt. Få det byttet hvor du har købt det.
Hvis ellers din PC fungerede fint med dit gamle grafikkort, så kan det næsten kun være det nye den er gal med....
Avatar billede michael1265 Nybegynder
17. juli 2003 - 13:28 #12
Ja, det kørte fint inden, og det var et NVIDIA kort. Så de får det tilbage i hovedet igen, også køber jeg NVIDIA igen. Ville bare prøve ATI, da det skulle være godt, men det tegner ikke for fint.

Du får pointene for din ihærdighed.

Tak for indsatsen
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 13:30 #13
Du kunne jo også bare prøve at få dit et nyt ATI kort. Det er faktisk at ganske ude mærket kort du har (hvis altså det virkede)
Avatar billede michael1265 Nybegynder
17. juli 2003 - 13:42 #14
Ja, det rigtigt. Skifter nu nok stadig tilbage til Nvidia...