Avatar billede ferieguide Nybegynder
17. juli 2003 - 11:48 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Tilmelding til søgemaskiner, link index og med meta

Jeg søger en der vil hjælpe med tilmelding til store og lokale søge og link index i tyskland, sverige og norge samt lave en meta der kører med 5 sprog. Jeg er ikke en hej til tysk og til at lave meta, så jeg vil gerne betale en lidt for det + point.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 11:51 #1
Hvis du skal lave en meta der anvender 5 sprog, så skal du oprette 5 websider. En til hvert sit sprog, for der er en begrænsning på antallet af bogstaver i en meta.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 12:01 #2
Hvis det skal være professionelt, så skal du helt sikkert anvende en translatør.

Link: http://one-step.dk/opgaver.htm
          http://www.cronograf.no/ka_klausen/Pages/blue.htm
          http://www.adhoc.dk/gb/index.htm
          http://www.alliance-as.com/english/
          http://www.benevest.dk/velkommen.htm

/per
Avatar billede moskjaer Nybegynder
17. juli 2003 - 12:16 #3
Jeg vil anbefale http://www.intext.dk/
Avatar billede ferieguide Nybegynder
17. juli 2003 - 12:19 #4
min side er kun på dk, eng og de men den henvender sig også til svensk og norsk. Hvordan gør jeg så jeg på en eller anden måde også får disse brugere?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 12:37 #6
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2003 - 12:38 #7
Som Hoerup er inde på bør du ikke optimere dine sider til mere end et sprog og et til tre ord ad gangen. Faktisk vil jeg foreslå at du får et domæne i hvert land. Der er mange nationale indexer og søgemaskiner der kun optager sites med eget lands extention.
De skellige lande domæner ville også give dig en god mulighed for at lave noget smart linking mellem de forskellige sites.

Husk at tilmelding alene ikke gør det, siderne skal optimeres, de rigtige søgeord skal findes, osv. det koster normalt en del
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 12:53 #8
bufferzone> I hans tidligere spørgsmål har jeg skrevet at han hele tiden skal optimere til de rigtige søgeord. Og at indholdet på websitet var en vigtig parameter.

/per
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2003 - 12:56 #9
og det har du ret i, og så er det bare begyndelsen, men har du det rigtige indhold og meget af det, er fundamentet til noget godt lagt
Avatar billede ferieguide Nybegynder
17. juli 2003 - 13:49 #10
hvad så med søgeord, skal jeg bare bare glemme alt om det?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. juli 2003 - 14:35 #11
Søgeord skal være en del af teksten mv, men søgeord i meta tag har ikke den store indflydelse på placeringen i søgemaskinerne. Du kan helt klart betale dig for en bedre placering, og det er derfor både google.com og yahoo.com har indført brugerbetaling.

/per
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2003 - 17:09 #12
Jeg vil selvfølgelig anbefale dig at anvende søgemaskineoptimering ordentligt og professionelt, og betale dig fra at få det gjort ordentligt.
Du skal se på det som en langsigtet investering. De ting der gøres, og betales for nu, virker også om 4 år, og virker ofte bedre og bedre jo længere du har været på.

Prøv at regne ud hvor mange "kunder" ekstra du skal opnå for at dække den udgift du får ved at få det lavet ordentlig, ofte vil du se at din investering tjener sig selv ind på ret kort tid, hvorefter det er ren fortjeneste
Avatar billede henninga Novice
17. juli 2003 - 21:20 #13
Her er en kanonside om metatags - og de kan anvendes gratis
http://www.metamaten.dk/

Og hvis du betaler et enkelt firma for at optimere din hjemmeside, så er det et af de "grå" områder indenfor it-support. For hvordan kan du måle om det virker.
En af de sikre metoder er, som hoejrup nævner, at tilmelde dig søgemaskinerne direkte og betale hvad det koster.
HenningA
Avatar billede demib Nybegynder
19. juli 2003 - 16:18 #14
Jeg kan ikke give dig ret i at søgemaskineoptimering er ..."et af de "grå" områder indenfor it-support"

1) Søgemaskineoptimering, eller markedsføring i søgemaskiner (som er en lidt bredere betegnelse) er en veletableret mediekanal, på linie med andre mediekanaler. Den samlede omsætning er i dag knap 2 millioarder dollars (globalt) og forventes at stige med over 35% om året (jvf. Jaffray Piper, Maj 2003).

2) Der findes masser af udenmærkede metoder, teknikker og services til måling af effekten af markedsføring i søgemaskiner, på samme måde, som med andre mediekanaler. Oftest måles der på mængden af faktiske besøgende (klik) og nogle gange på værdien af disse besøg (f.eks. i form af salg eller leads). Det er alene et valg om man ønsker at foretage denne overvågning.

3) Tilmelding til søgemaskiner har ingen effekt, med mindre de særlige Pay For Inclusion (PFI) anvendes. De store søgemaskiner anvender IKKE de gratis tilmeldingsformularer til at finde eller optage nye websites! Google har ikke noget PFI program, og det kan heller ikke anbefales at tilemlde sig - der skal andre ting til. PFI giver ikke bedre placering i resultaterne, men sikrer kun at de enkelte sider faktisk optages.

Læs evt. mere her:
http://www.joyzone.dk/sw593.asp
Avatar billede henninga Novice
19. juli 2003 - 18:27 #15
Hej demib> Du skriver på din side "Jeg anbefaler kraftigt alle at holde sig væk fra alle andre services og software til tilmelding af dit website til søgemaskiner – uanset om tilmeldingen foregår automatisk eller manuelt."
Det er det jeg kalder det grå marked.
Hvordan finder man ud af om det virker før man har prøvet det - du kan jo ikke måle noget før du har betalt. Det er bare min mening om den ting.

Og undskyld det måske urelevante indlæg herfra, ferieguide.
Avatar billede demib Nybegynder
26. juli 2003 - 16:18 #16
Ja, debatten er røget lidt af sporet :) ... Men, jeg må alligevel understrege at du tager helt fejl. I hvert falder er der ikke noget der gør denne branche mere "grå" end de fleste andre. Du kan jo heller ikke vide om du kan lide de varer de køber i supermarkedet, før du har købt dem. Du kan ikke ikke vide om enny bilmodel (selv fra et kendt mærke) er så god som sælgeren påstod, før du har kørt i den i et stykke tid. OSV OSV ...

Eller for at tage et eksempel, der nok mere ligner denne branche: rådgivning og reklame. Hvis du hyre et reklamebureau kan de heller ikke garantere dig at det virker. Hvis du køber annoncer på TV2 tror du så du får garanti for salg? Hvis du hyrer en dygtig PR-chef, kan han så få dig på forsiden af Politiken? Nej, men de kan alle gøre deres bedste for at ØÆGE dine CHANCER for at det går dig og din virksomhed bedre. Og det er din pligt som kunde, og indkøber, at vælge en leverandør som du tro kan leve op til det.

Hvis du hyrer en dårlig rådgiver eller køber et dårligt produkt er det ikke bare produktet eller rådgiverens skyld - det er også din egen. At der findes dårlige produkter på markedet gør det absolut ikke gråt. Der findes også mange dårlige varer i mit lokale supermarked, men det gør det ikke "gråt"- muligvis til en daglig udfordring :)