Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 20:40 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Ændre filnavn fra default til datoværdi?

Jeg vil gerne ændre filnavne på alle mine billeder, men det tager en krig!
Er der nogen der kender en god måde at gøre det på.
Alle mine billeder har en dato i preferences, det er den jeg vil navngive mine billeder ud fra.
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 20:47 #1
Jeg kender kun den gode gamle metode, hvor man trykker F2 og skriver hvilket navn filen skal have! :)
Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 20:50 #2
ja, tak. Det er den jeg gerne vil væk fra;-)
Avatar billede double-g Juniormester
16. juli 2003 - 21:02 #3
TotalCommander har en glimrende omdøbs funktion. Marker de ønskede filer, tast ctrl+t og omdøb til tid, dato, løbende numre.

http://www.ghisler.com/

Jeg kan bare ikke lige gennemskue om det er det du er ude efter
Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 21:04 #4
Jeg er ude efter at genkende den dato billedet blev taget, og ikke datoen for idag. Derefter skal billedet navngives efter yyyy_mm_dd_hh_mm_ss eller lignende model.
Avatar billede kirkholt Nybegynder
16. juli 2003 - 21:12 #5
Tag et kig på Thumber på http://www.tawbaware.com/thumber.htm
Avatar billede double-g Juniormester
16. juli 2003 - 21:14 #6
den kan sagtens tage datoen og tiden fra hvornår filen blev gemt og lave det til filnavn
Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 21:17 #7
Jeg kigger lige på det om 3 min
Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 21:25 #8
der er problemer med det program man henter fra ghisler.com så jeg prøver lige thumber. 2 min.
Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 21:40 #9
thumber viker, men desværre laver den en forkert rækkefølge i navnet. Jeg kan ikke få den til at lave: yyyy-mm-dd-hh-mm-ss, men kun mm-dd-yyy-hh-mm-ss. Jeg prøver lige lidt mere.
Avatar billede double-g Juniormester
16. juli 2003 - 21:53 #10
Lige for at træde lidt i det : i TotalCommander kan du 100% selv bestemme rækkefølgen :-)
Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 21:56 #11
super. men jeg kan ike downloade en version der virker. prøver lige igen :-)
Avatar billede double-g Juniormester
16. juli 2003 - 22:04 #12
hmm.... http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=945901171 virker ihverttilfælde fint hos mig
Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 22:09 #13
tak, jeg har fået det til at virke nu. Det er lige hvad jeg ledte efter. Points til begge - double-g?
Avatar billede double-g Juniormester
16. juli 2003 - 22:16 #14
oookay, hvis du insisterer :-)
Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 22:26 #15
TotalCommander tager den sidste dato for ændring af filnavn og ikke den oprindelige dato, som jo egentlig var den jeg ønskede. Derfor viker det ikke, for den dato TC ender op med at bruge bliver den dato jeg overførte fra camera til pc. Desværre... Nogen ideer double-g
Avatar billede moso Nybegynder
16. juli 2003 - 22:41 #16
Jeg har fået Thumber til at gøre det for mig. Tak for hjælpen.
Avatar billede double-g Juniormester
17. juli 2003 - 08:28 #17
Jeg vil ikke udelukke 100% at TotalCommander kan finde den oprindelige dato, men jeg må erkende at jeg ikke ved om/hvordan. Jeg tvivler faktisk på den kan.