Avatar billede janbyrgesen Nybegynder
16. juli 2003 - 18:13 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Hvordan får jeg Bredbånd i sommerhuset?

Jeg skal det næste halve år bo i et sommerhus

1) uden telefonlinje
2) med mere end 500 m til nærmeste naboer (som jeg ikke kender), dvs. WLAN eller LAN er ikke en mulighed

Hvordan kan jeg få en bredbånd internetforbindelse og hvad koster det? Hvad gør Jeg?

PS. Jeg er ikke interesseret i GPRS via mobilen (pga. prisen og hastigheden).
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. juli 2003 - 18:16 #1
Jeg ved godt at du ikke vil have GPRS, men: hos www.telmore.dk har de HELT gratis GPRS, det koster overhovedet ikke noget at være på, og du må downloade alt hvad du vil, for 0.-. Det kører de med, til helt hen i Oktober..

// Anders
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 18:24 #2
Du kan jo bestille ADSL til dit sommerhus, og kun havde det aktiveret, i den sommermåneder hvor du er der!

Priser:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

//Blue-
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 18:25 #3
sry (i de sommermånder som du er der) istedet for (i den sommermåneder hvor du er der!)
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 18:26 #4
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 18:27 #5
Derinde kan du ihvertifald finde alt om ADSL hvis det er det som du havde tænkt dig!
Avatar billede antiquado Nybegynder
16. juli 2003 - 18:27 #6
Ellers er der nok kun tilbage at betale TDC for at grave en telefonlinie ind i sommerhuset. Men HUSK at undersøge om du overhovedet er tæt nok på en central, hvor du kan få DSL på inden du går i gang med dette.
TDC kan svare dig på begge spørgsmål.
Prisen er vist omkring 1000,- bare for at få gravet linien.
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
16. juli 2003 - 18:28 #7
Her er et svar hvis du kan bruge mine kommentar.

//Blue-

p.s
Er desværre ikke så online iaften og maybe hellere ikke imorgen!
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
16. juli 2003 - 18:45 #8
Sonofon begyndte for nogle år siden at benytte trådløst bredbånd, til bl.a. landmænd langt fra tdc's linjer.

Se her:
http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/om_sonofon/vis_artikel.asp%3FID%3D1144%26area%3Dnyheder%26Lang%3DDK
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 10:31 #9
Hvis du er så heldig at have sommerhus i Århus, så har du gratis 2,3 MBit trådløst internet. Århus har fået gratis internet, som alle kan benytte. Det forudsætter bare at du har et trådløsnetkort.
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
17. juli 2003 - 11:18 #10
Ja, der må kunne findes en løsning med det trådløse... et halvt år væk fra civilisationen er jo lang tid! :-)
Avatar billede jgni Nybegynder
18. juli 2003 - 09:56 #11
Avatar billede jgni Nybegynder
18. juli 2003 - 09:57 #12
Hvis det er 6 måneder så er CC da klart den bedste idé. De kræver bare noget kobber at lægge det på.
Avatar billede koldstar Nybegynder
18. juli 2003 - 09:59 #13
det kan godt være du er noget at komme hjem inden at de får etableret den telefonlinie. jeg har bestilt bredbånd hos tdc, hvor jeg først skulle have indlagt tlflinie osv... indtil videre har jeg ventet i 2 måneder.... god fornøjelse
Avatar billede jgni Nybegynder
18. juli 2003 - 10:22 #14
Der skal jo IKKE tlf. ind. koldstar læs nu spørgsmålet :)
Avatar billede koldstar Nybegynder
18. juli 2003 - 10:33 #15
jeg HAR læst spørgsmålet... du kan ikke bestille et dasl abonnement uden at have et fastnet nummer.... (måske hvis du bestiller direkte fra tdc? men ellers ikke)
Avatar billede sublimegirl Nybegynder
18. juli 2003 - 12:46 #16
Måske kan du med noget trådløst. Ring evt. og forhør hvad Sonofon kan tilbyde.
Avatar billede jgni Nybegynder
18. juli 2003 - 13:40 #17
koldstar - lige omvendt. Du kan sagtens bestille ADSL uden telefoni. Det kan du hos CC og andre. Men IKKE hos TDC.
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
18. juli 2003 - 13:46 #18
Det er bare godt, med det Gratis bredbånd nede i Århus by. har abre ikke prøvet det i nu, men det må være mums for hackere!
Avatar billede jgni Nybegynder
18. juli 2003 - 13:54 #19
Det er "rimelig" godt sikret. Der er næppe de store sikkerhedsrisikoer. Der er jo ikke noget at hacke.