Avatar billede madnielss Nybegynder
16. juli 2003 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Logitech Cordless Keyboard - Genvejstast-problemer

Hej til alle!

Jeg har et problem med et ny-købte Logitech MX sæt med Logitech Cordless Keyboard og Logitech MX700 mus.

Problemet er, at genvejs-tasterne på keyboardet ikke gør som de skal gøre. Funktionerne er helt byttet rundt, på stort set alle genvejstaster, og nogle af dem virker heller ikke.
F.eks. når jeg trykker på genvejstasten "Søg", så starter den Winamp. Når jeg trykker på Volumeknap op, så åbner den eksploreren og når jeg trykker E-mail, så skruer den ned for volumen.
Sådan er tilfældet også uden for Windows, f.eks. ved opstart.
Softwaren der følger med, kan kun ændre på 4 af genvejstasterne, så der er ikke meget hjælp. Softwaren jeg bruger lige nu er Itouch 2.15, og jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere 100 gange, også med Itouch 2.13 og 1.83, og både ´med dansk og engelsk version.
Hvis der er nogen der har haft problemet, og løste det, så må vedkommende MEGET gerne give en udførlig forklaring på, hvordan han løste det, da jeg har rodet for længe med det problem...
Mange tak på forhånd.
Avatar billede nmh Nybegynder
16. juli 2003 - 18:43 #1
Jeg har efterhånden hørt om flere, der får problemer, når de begynder at installere speciel software til keyboard og mus. En måtte endda ominstallere sin maskine, da hans mus med specielt software holdt op med at virke. Jeg vil kun råde dig til at benytte keyboard og mus uden den specielle software. Det har også den fordel, at du ikke vender dig til at bruge specialtaster, som næppe vil findes, når du af og til benytter maskiner andre steder.

Ja, "svar" kan du nok ikke bruge til noget.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juli 2003 - 23:23 #2
Tjaa...jeg må indrømme at jeg er helt enig med nmh. Jeg har 2 logitech cordless keyboards og mus og bruger ingen specielle drivere eller noget til dem og genvejstasterne fungerer efter hensigten.
Avatar billede madnielss Nybegynder
17. juli 2003 - 11:35 #3
Det mærkelige er at keyboardet også opfører sig sådan, UDEN for Windows. F.eks. hvis jeg står i BIOS, så er min F-lås på knappen "mute", så det er nok ikke en software fejl. Det jeg kunne forestille mig var galt, er enten:

1. Keyboardet er ikke configureret rigtigt fra producenten, og derfor er genvejstasterne byttet rundt. Burde jeg returnere mit køb?

2. Min BIOS, eller anden hardware er skyld i, at mit keyboard ikke kan virke korrekt. Bios-opdatering?

Det er da også irriterende, at  man ikke kan ændre på sådanne knapper, med et eller andet værktøj fra logitech.
Avatar billede toocool Nybegynder
17. juli 2003 - 11:35 #4
Arhhhh her må jeg blande mig. Som admin i en mindre virksomhed, hvor vi udelukkende bruger Logitech produkter, kan jeg overhovedet ikke genkende problemerne.

Afindstaller den medfølgende software, genindst. den og se om ikke det hjælper.

Undlad evt. at indstallere Musicmatch.... det er det eneste jeg kan se, som skulle kunne rode ved din MP3 afspiller.
Avatar billede toocool Nybegynder
17. juli 2003 - 11:38 #5
hvis du siger, at keyboardet opfører sig mærkeligt i DOS-mode, tror jeg nu også det er en Hardware fejl.

Prøv at tage batterierne ud af keyboardet og lad det ligge et par min. og se om det hjælper.
Avatar billede madnielss Nybegynder
17. juli 2003 - 11:55 #6
YEEEEEEEEEEEEESSSSSSS!!! Nu virker det squ!!! :)
Jeg gjorde som du sagde, toocool, tog batterierne ud fra både mus og tastetur, slukkede min computer, og tog strømstikket fra, satte batterierne i mus og tastetur igen, satte stikkene i computeren igen, og tændte for strømstikket, og tændte computeren, gik i BIOS, og connecte først Keyboardet med Connect på base-enheden og connect på tasteturet, ventede 20 sek. og gjorde det samme med musen, og så virkede det!!!
Det jeg har gjort galt, er nok at jeg ikke connectede dem i BIOS, men lod computeren køre ind i windows. Windows har garanteret fået lavet et eller andet ved keyboardet, sådan så konfigurationen ikke passede, så nu ved jeg da, at jeg kan hjælpe en del andre som har samme problem!  Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede toocool Nybegynder
19. juli 2003 - 16:44 #7
takker ;)