Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 13:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

BIOS opdatering fejler

Jeg har købt en ny CPU (Den gamle fik smadret kernen) som hedder Barton 2500+, den er med 333i fsb og mit bundkort som hedder KT3 Ultra2 understøtter kun 266. Jeg fik at vide at en bios update kunne gøre det, så det ville jeg prøve, men jeg føler ikke rigtigt noget er opdateret.

Jeg har brugt live update monitor som følger med på min CD med drivere, osv... Jeg har ET MSI Bundkort som hedder KT3 Ultra 2 og har produkt nummeret ms-6380.

Jeg kører guiden som formaterer min diskette og smider det ned på en diskete, den genstarter min PC (Der står jeg skal taste ctrl-home for at køre opdateringen). Men fter lidt tænketid siger den noget med Sector 0 osv... det skriver den op til flere gange efter noget tid, hvorefter den spørger om jeg vil køre opdateringen og jeg siger Yes. Så foregår det på normal vis, og den meddeler jeg må genstarte og det gør jeg (Tager disketten ud inden). Men da jeg så ser den skærm hvor den tæller ram osv, ser jeg der står ATlon XÅ 1900+ og det samme i windows og jeg har jo den nye Barton på 2500+ med 333 FSB.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 13:09 #1
Please help,,,
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juli 2003 - 13:13 #2
Defekt diskette, vil jeg mene.
Prøv med en anden.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 13:15 #3
k
Avatar billede miguelowitsj Nybegynder
16. juli 2003 - 13:19 #4
Hvis fromsej's bud med den defekte diskette ikke virker/ikke gør nogen forskel, KAN det jo også tænkes at MSI bundkortet har en af den slags BIOS'er som forventer at du lige er inde og ude igen (selvfølgelig med "save settings and exit" til sidst i BIOS :-) Alternativt kan du jo, når du alligevel er inde i BIOS, se om du overhovedet kan få FSB tvunget op på 166 manuelt?
Har du forresten tjekket om du har fået den nye version af din BIOS på overhovedet? Det plejer at stå under boot et eller andet sted på skærmen - version og dato for BIOS.
Avatar billede spt Nybegynder
16. juli 2003 - 13:25 #5
installer liveupdate den klarer det hele for dig uden at du skal rode med diskettet.

skulle lægge på din cd. ellers kan den vel hentes hos msi
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 13:46 #6
Jeg har brugt liveupdate og den skal bruge diskette - og nej, fromsejs med en anden diskette virkede ikke, men prøver at sætte den til 166 i stedet for 133 som den er... håber ikek skidtet brænder sammen...
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 13:53 #7
Nu hedder den 2500+

Og det var 5.7 jeg så bare indbios opsætningen i stedet for.
Avatar billede miguelowitsj Nybegynder
16. juli 2003 - 13:59 #8
Jeg fandt følgende på MSI's hjemmeside (http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_support/cpu/spt_cpu_detail.php?UID=341&NAME=MS-6380E) som siger at du burde kunne køre med en Barton hvis du blot har BIOS version: A6380VMS.570 som du kan finde her: http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=341&NAME=MS-6380E...Dér står ligeledes at Barton er understøttet med dit MB, så tjek om din BIOS er denne version (dato: 2003-02-24) - hvis den er det, burde du komme nogenlunde helskindet fra det forudsat dine RAM er de rigtige ;-)
Avatar billede miguelowitsj Nybegynder
16. juli 2003 - 13:59 #9
Ups, sidste link blev lidt "screwed up" - her er det igen: http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=341&NAME=MS-6380E
Avatar billede miguelowitsj Nybegynder
16. juli 2003 - 14:01 #10
He!

Det virker som om du har løst det hele - perfekt!
Jeg kunne jo have sparet mig de sidste to kommentarer ;-)
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 14:47 #11
jeps...

Det var bare at den skulle sættes til 166 i stedet for 133... man plejer vidst også at sige FSb divideret med 2 ik?
Avatar billede miguelowitsj Nybegynder
16. juli 2003 - 15:38 #12
Joooøøhhh - afhængig af processor type og så videre ;-)
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. juli 2003 - 17:07 #13
Jeg takker meget for jeres hjælp, og miguelowitsj - som bare sagde en simpel sætning, som gav mig en ide der førte til en løsning.
Avatar billede miguelowitsj Nybegynder
18. juli 2003 - 11:43 #14
Så kan spg. vel lukkes?
Avatar billede speakfreak Nybegynder
18. juli 2003 - 13:46 #15
Du har jo ikke laet svar... : )
Avatar billede miguelowitsj Nybegynder
18. juli 2003 - 13:52 #16
Godt så! ;-)
(dette er mit allerførste svar på Eksperten...jeg er ikke helt fortrolig med principperne)