Avatar billede doingdot Nybegynder
15. juli 2003 - 22:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

at dele internet fobindelse

jeg sidder med 2 bærebare computere, hvor den ene er connected direkte til internettet. den anden er så blevet connected via et krydset kabel.

jeg kan ikke finde den anden computer, men den anden computer kan godt se min IIS defaultside når min computers navn tastes i adresselinien.

Hvordan kan den anden computer få lov til at bruge mit internet ?

Hvad tror du der kan være galt ?
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2003 - 22:42 #1
Prøv at skriv ipconfig i en command promt på begge computer og skriv hvad der står
Avatar billede kenp Novice
15. juli 2003 - 23:09 #2
Avatar billede kim Nybegynder
15. juli 2003 - 23:10 #3
Havd er det for et styresystem på de to computere ?
Avatar billede antiquado Nybegynder
16. juli 2003 - 02:10 #4
Det lyder som om maskinerne er korrekt forbundet.
Hvis du ikke kan se dem i f.eks. "andre computere" kan det skyldes at du ikke har slået "file and printer sharing" til på den maskine, der ikke kan ses.

Kontrolpanel -> Netværk
Derinde burde du finde mulighed for at share filer.
(Den præcise setting afhænger af styresystem)

For at dele internetforbindelse skal du enten have en router fra din udbyder, der har flere porte til deling, sætte en NAT server op eller slå Internet Connection Sharing til på den maskine, der er koblet til internettet.