Avatar billede strikke Nybegynder
15. juli 2003 - 16:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spil kan kun se 90mb fri hd

En ven har lige købt et ældre spil til sin knægt og installeren kan kun se 90mb hd plads, også på en anden maskine på samme lokal netværk har samme problem med spillet. Hvad kan der være galt ? er det spillet eller maskinerne ? De kører begge WinXP Home men det skulle være ok ifølge installeren.
Avatar billede the_collector Novice
15. juli 2003 - 17:01 #1
Kan være at spillet kun kan se diske op til en vis størrelse. Det kan godt give sådan nogle sjove problemer. Som regel kan man godt installere og køre spillet uden problemer.
Avatar billede slots_norton Nybegynder
15. juli 2003 - 17:28 #2
Jeg har også set mange programmer som kun kan rapportere at du har ca 2.1gb selvom man rent faktisk har 120 ...

Der har dog aldrig været nogen problemer, det er kun fordi det er ældre programmer/spil, som dengang ikke kunne forestille sig de harddisk størrelser vi har idag
Avatar billede dr.truti Nybegynder
15. juli 2003 - 17:31 #3
et godt eksembel er fdisk.
Fdisk (den gamle version) kan kun se op til 12.5 GB HD. selv om man har 80 GB
Hvis man siger den skal lave en partition på 100% op HD'eren laver den en partition på 80 GB alligeel.

Truti
Avatar billede strikke Nybegynder
15. juli 2003 - 21:32 #4
Spillet nægter at installere pga. manglende hd plads men det er mere fordi jeg vil vide om det er fordi det er et gammelt spil (Sonic race) eller om der kan være sket noget med systemet.
Avatar billede the_collector Novice
16. juli 2003 - 00:03 #5
Det kan godt være pga. spillets alder, hvornår er det fra, hvor meget harddisk plads skal det bruge. Prøv eventuelt at se om der er nogle filer du ikke skal bruge, og prøv at slette dem, eventuelt kan du tage backup af nogle filer og derefter slette dem på harddisken.
Hvis nu programmet ser harddisken som en 8 GB disk og det i virkeligheden er en 40 GB disk og du har næsten 8 GB data og programmer på disken, så vil programmet tro, at der næsten intet ledig plads er selvom der er 32 GB. Derfor vil programmet nægte at installere da det skal bruge mere plads, end det tror, der er tilstede.