Avatar billede qept Nybegynder
15. juli 2003 - 14:27 Der er 39 kommentarer

min skærm fryser..

hmm, hejsa :D mit spørgsmål lyder sådan:
nogle gange fryser min skærm inde i et spil ligesom Counter-strike, eller det er faktisk kun Counter-strike da jeg ikke spiller andet :D men min skærm fryser i hvert fald, altså den går ligesom i HAK eller hvad jeg skal sige, og jeg ved ik hvad det kan komme af min computer ser således ud:

OS:
Windows XP Professionel Service Pack 1

CPU:
AMD Athlon XP 2500+ @ 2.6 Ghz

Bundkort:
ASUStek A7V8X, KT400, audio/lan/RAID/1394/SATA

RAM:
512 PC2700 333MHz DDR

Harddisk:
Maxtor DiamondMAX plus 9 - 80GB

CD-Rom/Brænder/DVD:
Lite-On 52x24x52

Skærm:
19" Samsung (med FLADT billedrør)

Tastatur:
Logitech

Mus:
Logitech MX 700 (optical)

Musemåtte:
Icemat (sort)

Grafikkort:
Daytona GeForce 4 TI4200, 128 MB, med TV-out

Internet:
LAN, 1024/512 connection

------>----->-----> Kan det være noget med computeren? den er 1 månede gammel eller noget, eller er det bare fordi jeg har SKÆRMEN tændt omkring 13-20 timer om dagen? og nogle gange 24 timer 2-10 dage i træk? håber i kan hjælpe

Mvh. QepT
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juli 2003 - 14:29 #1
Er maskinen HELT frosset? Dvs. du kan kun slukke den og tænde den igen?
Avatar billede darkside Nybegynder
15. juli 2003 - 14:32 #3
Prøv at clock din CPU ned til dens normale hastighed, kan være det hjælper, jeg gætter på manglende køling :)
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 14:36 #4
Me2
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 14:36 #5
Jeg clockede også min cpu, og jg manglede jeg også køling
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 14:37 #6
Prøv at tage din en kabinet side af! så du giver noget mere køling!
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juli 2003 - 14:37 #7
2.6GHz på et Athlon 2500+???
Så forstår jeg godt at det går galt!!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 14:38 #8
eller inde på www.studiedata.dk derinde har de rigtig god køling!!! til gfx og cpu, + alt muligt gear! :)
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 14:38 #9
Det er meget! jeg clocket min til 3.2 og det blev den også bare varm, og normalt er det en 2.533 P4
Avatar billede darkside Nybegynder
15. juli 2003 - 14:39 #10
Det er jo kun en 1866 Mhz CPU, den er overclocket med 734 Mhz, det er en pæn del..
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 14:40 #11
Men qept hvis du vil have clocket din Pc Cpu som du har gjordt så skal du have noget mere køling

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=1030 den skulle være rigtig god til en AMD, kender en som har den!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 14:41 #12
Det er nice nok Darkside
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 14:41 #13
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=165 nice køling!!!! Vand det køler bare!
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 14:42 #14
Bare ikke fedt, hvis det ikke holder tæt!! :( hehe
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. juli 2003 - 14:47 #15
man kan vel bare fylde mere på? :-)
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 15:20 #16
Hehe.. Jo. Men ikke så fedt for ens hardware :P
Avatar billede qept Nybegynder
15. juli 2003 - 18:08 #17
hmmm, jamen hvis jeg nu ik vil ud og købe alt muligt?, hjælper det så ik bare ved at jeg slukker den nået oftere? og bare lader den være slukket, sådan den kan køle af?

Mvh. QepT
Avatar billede darkside Nybegynder
15. juli 2003 - 18:14 #18
Nej, du skal clocke din CPU ned indtil du får noget ordenlig køling, det hjælper ikke at lade den være slukket.
Avatar billede darkside Nybegynder
15. juli 2003 - 18:14 #19
Hvilken køler bruger du ?
Avatar billede qept Nybegynder
15. juli 2003 - 18:15 #20
hmm, okay men så er spørgsmålet: hvordan clocker jeg min CPU ned? og hvad gør den egentlig hvis jeg gør det? (ved godt jeg er sådan lidt n00b, men har ik såååå meget forstand på netop den del) :P
Avatar billede qept Nybegynder
15. juli 2003 - 18:18 #21
hmm, håber i kan svare :D OBS: jeg smutter på stranden, men skriver tilbage til jer når jeg er kommet hjem.
Avatar billede darkside Nybegynder
15. juli 2003 - 18:18 #22
Hvem har clcoket den op ?
Det kan somregel ændres i bios, du er sikker på din CPU kører 2.6 Ghz og ikke kun 1.8 ghz ?
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
15. juli 2003 - 19:21 #23
Som du clocket den op, så gør du bare det omvendt ;)
Avatar billede teddyn Nybegynder
15. juli 2003 - 22:06 #24
Jeg og en kollega har bikset lidt med vandkøling og vi har da opnået rimlige resultater. 1400MHz athlon clocket til 1840MHz uden problemer (bruges som server). Vi har IKKE været ude og købe, men har selv lavet et system bestående af en akvariepumpe, slanger, 3.5m kobberrør og aluminiums-klodser som vi har boret lidt i for lig'som at få noget vand igennem. Det eneste problem er at vi brugte 2 forskellige materialer og det kan give noget galvanisk tærring (arbejder med det) - men det hele løb op i ca. 500 kr.
HVIS DU PRØVER PÅ DET SAMME, SKAL DU VÆRE SIKKER PÅ AT DET ER TÆT!!!!!!!!!
P.S. vi kørte også køling over til sydbroen og grafikkortet.
P.P.S. Det værste er at man bliver så trængende af at høre på det - det klukker hele tiden
Avatar billede teddyn Nybegynder
15. juli 2003 - 22:07 #25
Ekstra kommentar : hvis din skærm fryser - pak den ind ;D
Avatar billede qept Nybegynder
15. juli 2003 - 23:19 #26
Jeg aner da ik hvem der har clocket detn op (jo mig selv vel) men aner sq ik hvordan jeg gjorde det, hvordan clocker man den lidt ned? sådan min skærm ikke "FRYSER" (altså går i hak) det skal så lige siges den kun har gjort det 2 gange ialt :D
Avatar billede qept Nybegynder
16. juli 2003 - 14:11 #27
hvordan clocker man den lidt ned? sådan min skærm ikke "FRYSER" (altså går i hak)?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
16. juli 2003 - 19:54 #28
Qept => Det kan du gøre i bios somregel....
Avatar billede qept Nybegynder
16. juli 2003 - 19:55 #29
det angiven 2.6 Ghz var en fejltagelse, det var virkelig kun 1.8 ghz
Avatar billede qept Nybegynder
16. juli 2003 - 19:56 #30
jeg undskylder rigtig mange gange :D men jeg er n00b :P

altså: AMD Athlon XP 2500+ @ 1.8 Ghz
istedet
AMD Athlon XP 2500+ @ 2.6 Ghz

Hvad skal jeg så gøre? PLPPPPZLPLZLPLZ hjælp mig!!
Avatar billede qept Nybegynder
16. juli 2003 - 20:04 #31
jeg har fundet ud af det kan laves om i: BIOS, men hvordan for jeg den frem, ved at genstarte compen, og så er der nogle der siger der kommer en "BLÅ" tingest frem, men det gør der ikke ved Windows Xp home, der kommer sorte sider og den eneste "blå" side er ved LOGIN siden.. hvad gør jeg?
Avatar billede qept Nybegynder
16. juli 2003 - 20:37 #32
Argh, har sat min CPU Speed ned, så nu håber jeg ikke min skærm "fryser" igen :P havde overclocket den 200Mhz
Avatar billede styler.dk Nybegynder
16. juli 2003 - 20:56 #33
Qept => Når jeg clocker min lille spand så fryser skærmen også, og nogle gange gider den slet ikk spille spil, den hopper bare ud af det...

Hvis den stadig fryser så skriv igen..
Avatar billede espersen Novice
27. august 2003 - 10:30 #34
Hmmm.... min pc er også begyndt at fryse midt i Counter Strike. Tror at det er et connection problem (men "Connection lost" vises ikke)

Mine frys er opstået efter at Stofa er ændret til dynamisk dhcp..... (mon det kan være dette?)
Avatar billede espersen Novice
26. september 2003 - 00:10 #35
Har en mistanke til mit eget fryse-problem; Motherboard Monitor - frys ser ud til at udeblive når den er lukket ned !!! Kunne dette være en del af dit problem - prøv hijackthis-fætteren.

Lukketid ??
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2003 - 15:11 #36
Yes !! Mit eget problem er netop blevet løst ved at jeg har opdateret routerens firmware !!  Nu er mine problemer forsvundet.

Jeg ved at det er samme issue med Dlink604 men også med min Netgear 614 og skyldes at jeg ikke har fast IP-adresse
Avatar billede espersen Novice
02. januar 2004 - 15:19 #37
lukketid ??  (acceptér det eller de rigtige svar)
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 20:41 #38
Hvis du har fået svar på dit spørgsmål/løst problemet, bedes du lukke det ved at acceptere et eller flere af de rigtige svar.

Læs evt. her hvorledes: http://expfaq.1go.dk/?id=5#pointsystem.
Avatar billede espersen Novice
05. oktober 2004 - 17:13 #39
hvordan går det ?  husk at acceptere et eller flere korrekte svar