Avatar billede hrholst Nybegynder
15. juli 2003 - 00:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

s-ata raid0 og renxp opstart ?

nogen der kan hjælpe mig med det har et p4p800 delux 2gb pc2700 dualchannel og så har jeg lige anskaffet 2*s-ata drev, men bundkortett understøtter kun raid0 for s-ata i winxp og jeg kan ikke boote fra min cd..nogen forslag ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2003 - 09:44 #1
http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_p4p800/7.shtml

Hvorfor kan du ikke boote fra din cd ? Har du sat first bootdevice til cdrom ?

(Alle xp-cd'er er bootable)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2003 - 09:47 #2
Avatar billede hrholst Nybegynder
15. juli 2003 - 18:56 #3
Det er ikke alle xp cd`r der er boot able.
jeg har hentet de 6 disk..

problemet er nu at jeg tog gammelt drev ud og har kun 2* s-ata i
lavede dem til raid0 og ku så ikke komme igang m xp så jeg store kvaj prøvede at komme igang med win98 Men den understøtter ik raid t s-ata så nu er jeg midt i noget rod jeg kan ik køre fdisk den fryser medd det samme og win 98 mangler hukommelse selv i fejlsikret.. hvis jeg vil formatere ber den om en disk der er i i et drev som den så vil slette... og den stopper der...xp boot disk virker ikke skriver at de ikke er et bootable device......
har jo liige tænkt mig om og kommet til den konk at jeg piller dem ud igen sætter mit gamle drev i winxp over 98 formatere begge s-ata og tar det gamle drev ud og prøver med xp bootdisks fra starten...

men bare for de 5 points skyld. hvordan kommer man ud af den uden at ha en xtra disk m et os på ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2003 - 20:14 #4
Tjaa.. Du burde bare kunne køre setupdiskene, og begynde at installere xp, idet du har muligheden for at partitionere og formatere inde fra xp-installationen. Dog er jeg ikke sikker på om du skal bruge en driver til sata-controlleren, idet du nu skal boote på den.
Hvis du skal bruge en driver, skal du trykke F6 såsnart "setup is inspecting..." vises på skærmen, og den vil komme ud og spørge efter en driverdiskette. Hvis du venter til den selv kommer og spørger efter en driverdiskette, vil den ikke kunne boote på drevet.
Avatar billede hrholst Nybegynder
15. juli 2003 - 21:37 #5
ok jeg satte mit gamle drev i igen og sku lave en rigtig winxp start disk ..så virker adrevet ikke ??
OG JEG KAN KUN FÅ DE 2 S-ATA FREM I BIOS
de er som 3master og 4 master men der er ingen drev når jeg er startet op ...
Avatar billede hrholst Nybegynder
16. juli 2003 - 23:00 #6
ok jeg fik det til at virke..det var mangel på genstart mellem bios og raid menu.. men du får sku pointsne for 2 goe links..:O