Avatar billede einstein Nybegynder
10. december 2000 - 09:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Allokeringenhed??? HVAD FANDEN SKAL JEG GØRE?

Okay historie:
Jeg fdiskede min gamle (1år) 20 GB HD, jeg vidste godt at den havde nogle \"Bad sektors\" eller hvad det nu hedder.
Så i går aftes satte jeg den til at formatere i dos, og efter den var nået til 2% begyndte den at reparere allokeringenhed 38770, nå tænkte jeg, hvad fanden betyder det?? ahh det har sikkert noget med de der bad sektors at gøre...........så jeg lod den stå hele natten.
Her i morgen var den så nået til nr. 38857 på ca. 12 timer.
Hvis den skal stå sådan kommer det jo til at tage mindst en uge at formatere den.

Hvad skal jeg gøre? for jeg har ikke tænkt mig at vente en uge...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 09:40 #1
Der er intet at gøre! FORMAT _VIL_ prøve at reparer beskadiget sektorer/allokeringsenheder og det tager flere dage ...
Avatar billede einstein Nybegynder
10. december 2000 - 09:53 #2
*støn*
nå, jeg tror bare jeg finder en gammel P133 der kan se HD\'en og sætter den til at formatere den....
men jeg  holder spm\'et åbent, hvis nu nogen skulle have en ide....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 09:56 #3
Så vil jeg da lige give et svar i tilfælde af at der ikke kommer nogle andre der har andre forslag..
Avatar billede joshua Nybegynder
10. december 2000 - 10:37 #4
Lige en kommentar: Jeg kan forstå at din HD kun er et år gammel. Almindeligvis er der 2 - 3 eller flere års garenti på HD. Så hvis der er bad clusters så skal du få den byttet. der må ikke være sådan nogle.
Avatar billede einstein Nybegynder
10. december 2000 - 10:40 #5
er det virkeligt nok til at bytte den???
YEEEEEESSSSSSSS hvis det er rigtigt........
Avatar billede einstein Nybegynder
10. december 2000 - 10:42 #6
rettelse:
min HD er kun 10 måneder gammel
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 10:43 #7
joshua:> MEN! Hvis de bad sectors er kommet af skødesløs behandling eller f.eks. pga. andre ting som kan tolkes som mishandling eller forkert brug af HD\'en så bytter de den ikke..

Og som du siger, så plejer der at være 2-3 års garanti på en HD, men! Det første år er som regel butiks garanti hvor butikken du har købt den i skal sørge for det hele når man afleverer den. Men hvis der er gået over et år så er de(t) resterende 1-2 år fabriks garanti hvilket betyder at man SELV skal sende den til fabrikken/producenten og sørge for al kontakt hertil+forsendelse etc.
Avatar billede joshua Nybegynder
10. december 2000 - 10:44 #8
Ja - jeg har selv haft et par stykker med problemer og der var ikke noget vrøvl fra fabrikantens side - jeg fik bare en ny.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 10:45 #9
einstein:> så se venligst bort fra del 2 af min sidste kommentar ...
Avatar billede einstein Nybegynder
10. december 2000 - 11:00 #10
hmmmm jeg har nu ikke mishandlet den specielt meget, ud over at bruge den som baseball-bat, nej spøg til side, endtil jeg satte endnu en i var der ikke noget galt med den, men såååååååååå

har foresten sendt en mail til dem jeg købte den hos.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. december 2000 - 11:05 #11
*S* jeg havde selv engang en dårlig *vane* med at slå på min computer når Windoze gik ned.. (det er godtnok ikke computerens skyld, men M$\' .. men dem kan jeg jo ikke slå på *lol*) og det medførte sine bad sectors ... *=:-(
Avatar billede joshua Nybegynder
10. december 2000 - 11:09 #12
God idee. Dem jeg havde og fik byttet var ud over 1 år og det ordnede forretningen. Tror at de fleste producenter har aftale med forhandlerne om at det går gennem dem - det vil også være dumt andet. Det handler jo om service og om at holde på kunderne de man har og promere ens produkt
Avatar billede chruker Nybegynder
10. december 2000 - 19:17 #13
Jeg købte i 1997 en 6.4 GB Quantum harddisk. For næsten et år siden konstaterede jeg et par bad sektors på den, hvorefter jeg gik ned i butikken som jeg havde købt en i. Der fik jeg at vide at jeg enten kunne vente på at den blev sendt ind, eller også kunne jeg få en Matrox harddisk med hjem. Jeg valgte at tage den sidste med hjem, hvis jeg måtte få den byttet hvis jeg skulle være utilfreds med den (jeg har gode tanker om Matrox). Efter nogle få test valgte jeg at gå ned i butikken med den. Jeg spurgte om jeg ikke kunne få lov til at bytte harddisken til en 20 GB Quantum disk, mod at jeg selvfølgelig betalte merprisen. Det gjorde jeg så.

Men til spørgsmålet. Hvis du har partition magic så brug den til at formaterer disken. Jeg syntes nemlig ikke at den tager særlig langt tid når der er fejl på disken.
Avatar billede intenz Novice
13. december 2000 - 23:13 #14
Jeg har hørt at man bare kan tage en magnet under harddisken, så skulle den formatere. Er det rigtigt?