Avatar billede zirkon Nybegynder
14. juli 2003 - 21:57 Der er 4 kommentarer

DI-804 config TDC

Jeg har normalt en speedstream router, men da den er i stykker har jeg lånt en vens DI-804 router. Ledningerne er sat 100% korrekt, men vi kan stadig ikke komme på, jeg har prøvet at resette den for at kunne komme ind configurationen (192.168.0.1). Vi har så taget setup wizzard
1. -> Cabel, DSL or Ethernet
2. -> Do you connect to your DSL provider using PPPoE
3. -> Do you connect to your DSL provider using PPTP
4. -> Do you have a Dynamic or Static(FAST) IP ?

Hvad skal jeg vælge ? jeg har Net express ADSL fra TDC! Og er ikke klar over alle de IP'er jeg skal sætte i DLink config.

Nogen der kan hjælpe mig med at configurer den ?
Avatar billede kenp Novice
14. juli 2003 - 22:37 #1
du skal bruge 4 du har dynamisk ip-adresse! og 1 da i køre ehternet
Avatar billede thomashove Nybegynder
15. juli 2003 - 00:12 #2
jeg vil tro du skal vælge punktet "Ethernet" i setup wizard.

herefter skal du tjekke om du får tildelt en offentlig ip i routeren samt DNS adresser.

det burde være ligegyldigt om du har fast eller dynamisk - men med en router vil en fast ip altid være at foretrække....

har selv en DI-804 og den kom på 1. gang - uden at jeg køre førnævnte wizard

da I kan tilgå routeren går jeg ud fra at den virker fint nok som DHCP-server
Avatar billede thomashove Nybegynder
15. juli 2003 - 00:16 #3
forresten - står der noget om Net express ADSL på TDC's hjemmeside .... jeg kunne ikke finde noget...

har selv TDC bredbånd
Avatar billede frostys Nybegynder
15. juli 2003 - 17:39 #4
Med tidligere speadstream er du nok på Bredbåndstype: PPPoE uden fastnet ikke bredbånd inkl. fastnet Bredbåndstype: DHCP så 2 hvor du indtaset dit 12 cifret kundnr samt adgangskode, brug wizard og husk at genstarte "slukke" 220 volten så tdc produkt og lign blir reset ordentligt