Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
14. juli 2003 - 21:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

MP3 afspiller kan ikke findes

Jeg har lige købt en mp3-afspiller, som oplades gennem usb-porten.

I den sparsomme vejledning jeg har fået med står der, at hvis jeg bruger Win XP, så skal jeg bare sætte stikket i porten, og den vil automatisk identificere afspilleren. Jeg skal så følge den anvisning der står på skærmen.

Problemet er bare, at den ikke finder nogen afspiller. Den skal registere den som en ekstern harddisk (iflg. vejl.), men der sker absolut ingenting.

Jeg har selvfølgelig forsøgt mig med andre enheder i porten/portene og de fungerer helt fint. Alt ialt har jeg prøvet 6 porte på 2 forskellige maskiner, og de giver samme resultat.

Hvad kan problemet være? Der står det skal være usb 1.1, og jeg aner ikke hvad mine porte er, hvor kan jeg evt. kontrollere det?

Det skal lige siges, at selve opladningen gik helt fint.
Avatar billede chapter Nybegynder
14. juli 2003 - 21:50 #1
Prøv at scanne efter nyt hardware (kontrol panel -> tilføj hardware).. Eller genstart med MP3 afspilleren i porten... Hvis du tjekker hvilket motherboard du har og tjekke fabrikantens hjemmeside eller tjekker din manual til boardet kan du finde ud af hvilken USB version du understøtter.
14. juli 2003 - 21:59 #2
Nu har jeg selv win200, og jeg ved ikke om du kan i xp;
men prøv at højrklikke på "my computer" og vælg "manage" (mens afspilleren er tilsluttet, og gå ind under "disk management", for når man køber en ny harddisk, skal den jo partitioneres, og det kan være at det også er problemet her (selvom det er usansynligt), under "disk management" kan du se dine harddiske/drev, og hvis den er her, skal du bare vælge at formatere den.
-det er lidt et longshot, men man ved jo aldrig.
..Og husk at afspilleren skal være tændt!

Hvad mærke er afspilleren?
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
14. juli 2003 - 22:15 #3
Jeg har prøvet lidt af hvert. Scanne efter ny hardware. Genstart. Prøvet, om den kunne formatteres. Den reagerer overhovedet ikke.

Jeg er bange for jeg har købt "katten i sækken", da det tilsyneladende er en "bambus-afspiller". Den er købt i Tyskland og skulle være en Bestlink 818, men det hedder den desværre ikke. Den ligner den bare utrolig meget.

Eneste navn den har er "Mp3 afspiller 128 mb". Meget betryggende, når jeg selv skal sige det. Mon ikke forretningen får den lige retur imorgen, med mindre de har en rigtig god forklaring til, hvad jeg skal gøre for at få den til at spille.
Avatar billede chapter Nybegynder
14. juli 2003 - 22:25 #4
Det lyder godt nok mærkeligt... Har du undersøgt hvilken USB protokol dit motherboard understøtter ?
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
14. juli 2003 - 22:36 #5
Jeg har søgt på begge mine motherboards producenter, og der står ikke om det er 1.0, 1.1 eller 2.0.

Men jeg synes det er allermest underligt, at den kan lade op, men ikke finde den, når der skal lægges filer på.
Avatar billede chapter Nybegynder
14. juli 2003 - 22:44 #6
Jeg tror at samtlige USB protokoller har indentisk layout af forsyningsspænding for ikke at komme til at ødelægge ikke-kompatible versioner.. Selve ladningen har principielt ikke noget at gøre med dataoverførelsen og kan derfor sagtens virke selvom datakommunikationen ikke  gør.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. juli 2003 - 23:20 #7
Er der andet USB der virker på din PC, det kunne lyde som om det ikke er slået til??
Avatar billede chapter Nybegynder
14. juli 2003 - 23:21 #8
Vil opladning virke hvis USB er slået fra ??
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
15. juli 2003 - 06:30 #9
Undskyld den sene (eller tidlige) besvarelse.
Ja, der er andet usb der virker på maskinen.

Det med opladningen, vil det sige, at jeg skal slå den fra i bios'en, eller kan det gøres anderledes? For så prøver jeg gerne det.
Avatar billede chapter Nybegynder
15. juli 2003 - 09:30 #10
Hvis der er andet USB udstyr som virker, så tyder det stærkt på at din afspiller er syg.. Jeg ved at USB 2.0 kan håndterer 1.0 og 1.1, men om 1.0, kan klare 1.1. det ved jeg ikke... Du kan jo tjekke det udstyr som har virket og se hvilken protokol det følger og på den måde bestemme din USB standart
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
15. juli 2003 - 11:57 #11
Jeg har netop prøvet på en maskine hvor jeg ved der er usb 2.0, og det gav det samme resultat.

Når jeg kommer hjem, prøver jeg muligheden med at slå usb'en fra.

Afventer stadig en melding fra forretningen jeg har købt afspilleren i.

Fortsættelse følger.........
Avatar billede tjuhejhvordetgaar Nybegynder
15. juli 2003 - 14:07 #12
Løsningen var nærmere end jeg havde regnet med.

Det viste sig, at det eneste der skulle ske var, at når stikket var sat i, så skulle play-knappen holdes nede i ca. 5 sekunder. Det er åbenbart den måde afspilleren blev registeret på.

En ting de godt kunne have skrevet i deres mangelfulde vejledning (hvilket jeg også har gjort dem opmærksom på), istedet for, at man skal involvere "gud og hver mand".

Tak for jeres hjælp.

Til Chapter. Læg et svar, så får du pointene. Det var nogle kvalificerede skud du havde, og nogle ting jeg ikke havde tænkt på at undersøge.
Avatar billede chapter Nybegynder
15. juli 2003 - 14:12 #13
Jamen så takker jeg.. Hovedsagen er jo at tingen virker som den skal.. Og så vil jeg nyde solen resten af dagen :o)