Avatar billede zord Nybegynder
10. december 2000 - 07:49 Der er 7 kommentarer

hibernate uden lock af computer

Kan det lade sig gøre at indstille hibernate til ikke at låse computeren når der tændes igen.

Jeg har på min maskine 2 brugere udover administrator. Det ville være rart at kunne bruge hibernate hvor så den anden bruger kunne logge ind uden at skulle ind som administrator (eller brugeren før) ved opstart.
Avatar billede langben Nybegynder
10. december 2000 - 10:36 #1
I kontrolpanel/power options/advanced unchecker du \"prompt for password when computer goes off standby\" - så skulle det vist virke. Husk også under \"users\" i kontrolpanel at unchecke \"users must enter a username and password to use this computer\". Håber det kan bruges til noget.
Avatar billede stigers Juniormester
10. december 2000 - 22:23 #2
Nej! Da det er brugeren som sidst brugte maskinen der satte den i hibernate er det også ham der unlocker den. \"prompt for password when computer goes off standby\" betyder kun at win2000 beder om et password for at gå ud af dvaletilstand - og IKKE hibernate!
Avatar billede stigers Juniormester
10. december 2000 - 22:24 #3
hibernate vil auto locke pc når den er oppe. Man kan ikke foretage log off før bruger har unlocked pc!
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. december 2000 - 22:46 #4
Stigers, du tager fejl med:

\"prompt for password when computer goes off standby\" betyder kun at win2000 beder om et password for at gå ud af dvaletilstand - og IKKE hibernate!

Jeg har lige testet det - hvis den option er sat til, beder den om password, hvis den er slået fra, beder den ikke om password.

langben, man behøver ikke at have \"users must enter a username and password to use this computer\" slået fra - dette gælder nemlige kun når man tænder computeren.
Avatar billede zord Nybegynder
16. december 2000 - 20:54 #5
\"prompt for password when computer goes off standby\" virker også ved hibernate som goulduck skriver.
Spørgsmålet var at bruge hibernate hvor næste bruger ikke behøvede at gå ind som brugeren før. (og logge af og på igen med sit navn)

En løsning jeg fandt er i al sin enkelthed at logge af først og så hibernate når ingen brugere er logget ind.
Dette lukker spørgsmålet.
Avatar billede stigers Juniormester
16. december 2000 - 21:23 #6
goulduck + zord>> det skrev jeg jo ikke noget om, vel?
selvfølge beder den om password hvis man slår den option til!!! min pointe var at den kun gør det når den kommer ud af hibernate og ikke i dvale!
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. december 2000 - 22:41 #7
Indstillingen \"prompt for password when computer goes off standby\" gælder for både Hibernate OG Stand by ...