Avatar billede guldblom Nybegynder
14. juli 2003 - 21:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lave et webhotel

Hej Eksperter.

Er der nogen som kan sætte ftp+IIS op til upload som ved et webhotel, eller:
-ved hvordan man evt. kan gøre det ??
-eller ved hvor der ligger en guide (DK/ENG) til at sætte programer op til et webhotel
-eller selv kan lave en guide ??? *SS*

Jeg ved godt at det er en stor mundfuld, men jeg behøver virkelig hjælpen, da jeg har sat mig for at lave en webserver til bolignet-aarhus.dk's (BNAA) brugere *S*

Med venlig hilsen
Michael Guldhammer
Avatar billede janemil Nybegynder
14. juli 2003 - 21:22 #1
Er det windows 2000 server?
Control panel --> Administative tools --> Internet Services Manager
Der styre du det hele.
Avatar billede janemil Nybegynder
14. juli 2003 - 21:25 #2
Kig evt her, hvis du selv vil læse.
http://www.iisfaq.com/default.aspx?View=S&Search=ftp

Ellers kan du bare spørge igen.
Avatar billede guldblom Nybegynder
14. juli 2003 - 23:36 #3
Janemil>> ja men det er nu nærmest også det med at sætte ftp'en op SAMMEN med webhotellet..............f.eks
hvis du opretter - janemil.bnaaweb.dk så skal du f.eks også have til ftp ->
host ->ftp.bnaaweb.dk
bruger->janemil
pass:

det er det jeg mener :-)
Avatar billede janemil Nybegynder
14. juli 2003 - 23:39 #4
Det er nu meget let. Har du din egen server?
Hvis ja.
Har du så remote styring af den - så opretter jeg gerne det for dig.

HUSK at opdatere med windows opdate inden du sætter den på nettet.
Avatar billede janemil Nybegynder
14. juli 2003 - 23:41 #5
Bliver pludselig lidt i tvivl - snakker vi om et site eller mener du et script som de store webhoteller bruger så alt sker automatisk?
Avatar billede guldblom Nybegynder
15. juli 2003 - 01:51 #6
ja det er ligemeget, jeg kan ikke lave remotestyring, da jeg er koblet op gennem bnaa (bolignet-aarhus) og deres NAT system forhindrer mig i at lave remote styring *S*

ellers skal du prøve med IP: 172.16.50.73 *S*
Avatar billede janemil Nybegynder
15. juli 2003 - 01:53 #7
Du skal huske at pege port 80 på webserveren.
Avatar billede guldblom Nybegynder
15. juli 2003 - 03:05 #8
det gør den også
Avatar billede guldblom Nybegynder
16. juli 2003 - 21:55 #9
janemil>> er du blevet væk ???
Avatar billede guldblom Nybegynder
20. juli 2003 - 16:12 #10
lukker