Avatar billede danielsan Nybegynder
10. december 2000 - 03:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

File not found????????????? Norton unerase

Jeg har en fil paa min harddisk som computeren siger ikke er der. Jeg kan editere filen men jeg kan ikke flytte eller rename den. De fleste windows værktøjer siger at filen ikke findes. Den er ikke skrivebeskyttet, jeg har prøvet med nortons \"erase\" for at fjerne filen helt og alsens mulige værktøjer men den vil bare ikke slettes eller flyttes. Jeg kan heller ikke kopiere den.

Fejlen startede da jeg brugte nortons unerase til at faa en fil genskabt. Den en forkert udgave af filen blev genskabt og nu kan jeg ikke komme af med den.
Avatar billede danielsan Nybegynder
10. december 2000 - 03:39 #1
Jeg har også brugt scandisk fra både norton og windows, det hjælper heller ikke.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. december 2000 - 03:45 #2
Det kan godt være det er totalt tåbeligt forslag men prøv at slette den i dos
Avatar billede halifax Nybegynder
10. december 2000 - 04:22 #3
Gi\' lidt flere oplysninger. I hvilket program er filen skabt? Opstod den kun ved unerase? Hvad hedder den? I hvilket bibliotek er den? Størrelse?
Når den ikke kan slettes, renames, flyttes, kopieres osv, tyder det på filen måske er i brug? Af hvilket program og til hvad? Det er mange spørgsmål, men prøv alligevel at give lidt flere konkrete oplysninger.
Avatar billede danielsan Nybegynder
10. december 2000 - 04:34 #4
Nej, filen er ikke i brug, det er en zip fil som aabenbart er beskadiget og ligger i mit downloads bibliotek, der er aabenbart en eller anden form for filalokeringsfejl tror jeg. Norton unerase har genskabt filen men glemt at fortælle disken hvor den ligger eller noget lignende, jeg ved bare ikke om der er værktøjer der kan rette saadan noget.
Avatar billede danielsan Nybegynder
10. december 2000 - 05:15 #5
yuppiieeeee, jeg har løst problemet, azzer havde sq ret selv om jeg ikke fulgte hans råd i første omgang. Jeg åbnede bare et dos vindue i windows og kunne slette filen derfra. Hvorfor dette sker ved jeg ikke. Tak for raadet Azzer, i første omgang syntes jeg at forslaget var tåbelig, det må du undskylde.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. december 2000 - 07:21 #6
Hehe... sagde også selv at det lød tåbeligt, men computere og ikke mindst Windows er noget finurligt noget :o)